Hvorfor Finn.no?
Finn.no er det viktig verktøy for de fleste rekrutterere, og dette av én grunn: Det er her du finner de fleste aktive kandidatene. Som vi har skrevet om før, så er det å finne de passive jobbsøkerene også svært viktig i enhver rekrutteringsprosess, men ikke rent sjeldent er det gull blant aktive søkere også.
Dette er en guide for å hjelpe deg med å skrive en god annonse på Finn.no, eller å hjelpe deg i gang med å finne riktig bistand med å utforme stillingsannonser.
Annonsebistand
Visste du at vi kan analysere ditt behov og utforme en førsteklasses stillingsannonsene for deg på Finn.no i tillegg til å legge ut stillingsannonsen på Finn.no, til listeprisen av det å legge ut én annonse direkte? Hvis du er interessert kan du fylle ut skjemaet på høyre side.
Hvor?
Du må gå til deres portal for å legge ut stillingsannonser. Her vil du raskt merke at det å legge ut en heltidsstilling koster 9850 kroner per 2017.
Hva skal fylles ut?
Det å skrive en stillingsannonse er ikke noe vi gjør i den tiden det tar før nettleseren “timer ut”. Å skrive en stillingsannonse er en kunst vi ikke tar lett på! Derfor må du bruke tid til å utforme riktig budskap før du går inn på stillingsannonseportalen til Finn, og du må ha informasjonen under klar allerede før du klikker deg videre.
Her vil du legge ut informasjon om Arbeidsgiver. Husk en god beskrivelse om firmaet, og oversikt over relevante sosiale medier der kandidater kan finne interessant informasjon om selskapet.
Du må velge sted, en tittel, hvor mange stillinger det gjelder, hva slags type engasjement det er snakk om.
Annonsetittel er viktig
Du må også skrive en annonsetittel som er relevant for de som skal søke hos deg. Det er ikke nok å skrive en kjempemorsom tittel hvis ingen forstår hva som er relevant kompetanse, og det er heller ikke nok å ha verdens mest riktige tittel hvis relevante søkere ikke gidder sjekke den ut. Interesse og relevans går hånd i hånd.
Nøkkelord, nøkkelord, nøkkelord
Finn.no forsøker etter beste evne å beskrive gode bransjer og sektorer, men ikke rent sjeldent er bransjene favner for vidt eller for bredt.
Du bør stille deg selv spørsmålet – Hva søker kandidater jeg ønsker meg egentlig etter? Hvilke teknologier, oppgaver, tanker er viktig for de? På samme måte som selskaper søker etter relevante nøkkelord på en CV, så søker også kandidater etter nøkkelord hos deg. Husk å finne de som er relevante!
Hvordan skrive en god stillingsannonse?
Vi har skrevet en egen sak “hvordan lage gode stillingsannonser?“, ta gjerne en titt på den.
Hjelp til annonseskriving?
For 15000 kroner kan vi bistå med å gjøre en jobbanalyse, utforme stillingsannonsen samt legge den ut.
Ta en uforpliktende prat med oss om hvordan vi kan bistå deg.