Denne annonsen har utløpt.
På verdensbasis er Norge blant landene hvor vi nyter høyest nivåer av tillit, både til næringslivet, staten og hverandre. For at privatpersoner, næringsliv og frivillighet i Norge skal kunne samhandle på en trygg og profesjonell måte, har vi datakilder som er oppdaterte, pålitelige og sikre. Siden 1980 har Brønnøysundregistrene vært en sentral bærebjelke i arbeidet for forenkling, digitalisering og god forvaltning i Norge. I dag utvikler og ivaretar vi 17 av landets viktigste registre, og på den måten skaper vi trygghet, orden og oversikt for både næringsliv, frivillig sektor, innbyggere og offentlig sektor. Det skal vi fortsette med!
Vi gjør det enklere å forholde seg til bedrifter, organisasjoner og det offentlige. To av våre viktigste verktøy for å få det til, er gode, moderne IT-systemer, og våre omtrent 450 ansatte.
Brønnøysundregistrene er i endring, og våre digitale plattformer moderniseres. Våre systemer kan ikke kjøpes - vi må bygge dem selv. I dag jobber det i overkant av 100 dyktige teknologer hos oss. Det gjør oss til en av de største teknologiorganisasjonene i vårt geografiske område. Vi skal bevare og utvikle vår digitale kompetanse for å jobbe effektivt og smidig - og et viktig ledd i den jobben, er god ledelse. Brønnøysundregistrene trenger derfor en ny, dyktig teknologileder som vil være med på vår reise!
Dette er jobben
Som seksjonsleder hos oss vil du ha budsjett- og personalansvar for omtrent 20 medarbeidere, og du vil også inngå i ledergruppen i avdelingen. I dag består den av fire seksjonsledere og en avdelingsdirektør. Din seksjon blir bestående primært av utviklere, men også andre høyt kvalifiserte teknologer.
Til daglig benytter vi oss av moderne produktorganisering. Det betyr at din seksjon i praksis er som et konsulenthus innad i organisasjonen, hvor ressurser hentes ut for å bistå til utviklingen av flere ulike produkter. Din seksjon vil ha et spesielt ansvar for tjenester som ligger på vår nye digitale tjenesteplattform, og vil også få et ansvar for å utforske mulighetene moderne AI-utvikling kan by på for vår organisasjon.
Dine ansvar og arbeidsoppgaver blir blant annet
- lede, følge opp og videreutvikle et team med høyt kvalifiserte teknologer
- daglig koordinere og styre ressursene i seksjonen
- bidra i å videreutvikle vår tjenesteplattform
- lede utforskningsarbeidet knyttet til bruk av AI og teknologi i vår organisasjon
- bidra i å bygge en felles teknologikultur
Vi ser etter deg som har
- relevant utdannelse på minst bachelorgradsnivå. Særdeles lang, relevant erfaring kan kompensere for deler av utdannelseskravet.
- arbeidserfaring som har gitt deg innsikt i teknologiske utviklingsprosjekter og moderne utviklingsmetodikk
- erfaring med ledelse i en teknologiorganisasjon, fra roller som f.eks personalleder, prosjektleder, eller andre roller hvor du har hatt ansvar for styring og ledelse av mennesker
- meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
I tillegg er det en fordel om du har:
- relevante sertifiseringer
- erfaring fra å jobbe i, eller mot, norsk offentlig sektor
Vi tror du vil passe ekstra godt hos oss hvis du
- er god til å bygge kultur
- er en god relasjonsbygger internt og eksternt
- er direkte, ærlig og jordnær
- trives med humor og et miljø med stor takhøyde
- er sosial og liker å bidra i arbeidsmiljøet
Hos oss får du
- bidra til økt tillit og effektivitet i samfunnet gjennom digitalisering
- et godt arbeidsmiljø med en uformell tone og stor vilje til å skape noe sammen
- gode muligheter for faglig utvikling
- mulighet for trening i arbeidstiden
- stor grad av påvirknings- og medvirkningsmuligheter i egen arbeidsdag
- stillingskode som underdirektør, med årslønn fra kr 845 900-966 300 NOK per år. For særlig kvalifiserte kandidater kan noe høyere lønnsnivå vurderes - det diskuterer vi når vi kommer så langt.
Det forutsettes at den som ansettes kan autoriseres for BEGRENSET.
Men det kommer i tillegg til...
- Moderne kontorlokaler ved bryggekanten, med utsikt over Helgelandskysten, og 30 sekunders gangavstand til kystens beste softis - les mer på Havnegata48 (https://www.havnegata48.no/)
- Bistand til prosessen med flytting og etablering i Brønnøysund, blant annet;
- Dekket flyttekostnader til Brønnøysund etter nærmere avtale
- Bistand med å finne bolig, og dekning av husleie første 6 mnd.
Lurer du på noe?
Da håper vi at du tar kontakt! Våre rekrutteringsrådgivere i Cruit når du slik;
- Arve Nøstdahl, seniorrådgiver, 901 71 625, [email protected], LinkedIn
- Maria Molvær Nesseth, seniorrådgiver og avdelingsleder, 901 70 114, [email protected], LinkedIn
Kjell-Arne Strøm Hansen, avdelingsdirektør IT ved Brønnøysundregistrene kan også kontaktes, 913 42 580.
For spørsmål om elektronisk utfylling av CV kan Jobbnorge kontaktes på tlf. 75 54 22 20 eller e-post, [email protected]
Inkludering og mangfold er viktig for oss
Vi ønsker å være en inkluderende arbeidsplass, der vi gjenspeiler mangfoldet i befolkningen. Vi trenger medarbeidere med ulik erfaring, bakgrunn, kompetanse og kvalifikasjoner for å løse samfunnsoppdraget vårt. Har du hull i CV-en din, nedsatt funksjonsevne eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Vi innkaller minst én kvalifisert søker fra hver av disse gruppene til intervju.
Brønnøysundregistrene
Bo i Brønnøysund
Brønnøysund er en trivelig liten kystby sør på Helgeland. Vi har korte avstander til det meste og masse vær - uansett årstid! Er du glad i naturopplevelser har vi et utall av muligheter. Mulighetene er mange også for deg som heller foretrekker en tur på kafe eller restaurant, er opptatt av kultur eller ulike treningsmuligheter innendørs.
Verdt å merke seg før du søker
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra den offentlige søkerlisten, må du begrunne hvorfor. Vi tar kontakt med deg dersom vi ikke tar ønsket ditt til følge, og du får mulighet til å trekke søknaden din.
For å bli vurdert som søker, må du legge ved relevante attester og vitnemål. Vitnemål for utdanning tatt i Norge laster du opp fra Vitnemålsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse/NOKUT (https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet/jeg-har-utdanning-fra-utlandet).
Om oss
Vi er en offensiv etat som jobber med å effektivisere, samordne og utvikle tjenester til nytte for hele Norge. Hos oss finner du flere av de viktigste registrene i landet.Vi vil at flere skal bruke dataene fra registrene våre, slik at vi sammen kan skape bedre og nye løsninger som samfunnet trenger. Hos oss får du jobbe med 430 dyktige og engasjerte kolleger i et lærevillig og uformelt miljø.
Søknadsfrist | 03.12.2023 | |
Stillingsnavn | Seksjonsleder IT | |
Oppdragsgiver | Brønnøysundregistrene | |
Arbeidssted | Havnegata 48, 8910 Brønnøysund, Norge | |
Fylke | Nordland | |
Ansettelsesform | Fast | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | IT / Telekommunikasjon / Internett Offentlige tjenester / Forvaltning |
|
Sist endret | 03.12.2023 23:10 |