Denne annonsen har utløpt.
Aleris er Norges ledende private helseforetak med et landsdekkende tilbud av sykehus og medisinske sentre. Vi har som mål bidra til en bedre helsetjeneste for den enkelte pasient og for samfunnet. Våre pasienter skal oppleve medisinsk kvalitet og service utover det de forventer. Det krever at vi må jobbe smartere - og sikre pasientforløp tilrettelagt for hver enkelt pasient så vel som for en helsetjeneste med kapasitetsutfordringer. I Norge omsetter Aleris totalt for ca. 1,3 milliarder kroner. Vi har nærmere 800 medarbeidere ved 13 avdelinger spredt over hele Norge.
Bli med å forme morgendagens helsetjeneste!
For at Aleris skal lykkes, må pasientene velge å komme til oss. Det gjør noe med oss som jobber i Aleris. Hver dag jobber vi for å strekke oss litt lengre. Våre pasienter skal oppleve medisinsk kvalitet og service utover det de forventer. Det krever at vi må jobbe smartere - og sikre pasientforløp tilrettelagt for hver enkelt pasient så vel som for en helsetjeneste med kapasitetsutfordringer. Vi trenger nytenking og innovasjon. Hvis vi fortsetter å jobbe som vi alltid har gjort vil de økonomiske og menneskelige ressursene rett og slett ikke strekke til. Sentralt i dette står selvfølgelig en økt digitalisering av våre tjenester.
Der kommer du inn.
I Aleris i dag har vi et bredt IT-landskap bestående av flere pasient- og tjenestekritiske systemer, samt en infrastruktur-portefølje som forvaltes og driftes av større leverandører for software, hardware og konsulenttjenester. Når vi skal skape Norges beste pasientreise, trenger vi å bli en så god bestiller som mulig ovenfor de leverandørene vi har, og vi trenger en god planlegging mot fremtidens digitale landskap i vår organisasjon. Det er viktig at du har forståelse for at vi er en liten administrativ organisasjon hvor alle må trå til når det trengs, samtidig som du evner å se de store linjene og dermed kan peke ut mulighetene for vår videre digitale utvikling.
Med andre ord; Samtidig som du har personalansvar for våre to IT-medarbeidere og er en god bestiller mot våre leverandører for teknisk infrastruktur, vil vi også at du skal være våre øyne ut mot bransjen, for å følge med på trender og oppdage teknologiske muligheter som vi kan utnytte oss av. Det er viktig at du ikke bare er en planlegger av prosjekter – hos oss blir det også din jobb å sørge for at ting blir gjort.
Dette blir noen av dine ansvar:
- Etablere og forvalte en god og effektiv IT operating model
- God leverandørforvaltning som sørger for at det vi bestiller er i tråd med våre behov, at våre avtaler er gode og konkurransedyktige, og at leveranser gjennomføres på en god måte
- Kartlegge hvordan våre eksisterende IT-løsninger kan fungere bedre gjennom nye tekniske løsninger, og hvordan vi kan planlegge for et effektivt IT-landskap i fremtiden, gitt endrede rammebetingelser
- Sørge for at våre systemer er hensiktsmessig utformet i forhold til våre behov, samt at disse ivaretar sikkerhet, oppetid, og brukervennlighet
- Sparre med øvrig ledelse om teknologiske løsninger og muligheter, samt belyse fordeler og ulemper ved disse
- Personalledelse av våre to IT-medarbeidere, hvor du også sørger for å bygge og ivareta gode rutiner for utførelsen av deres ansvarsområder
Vi håper dette beskriver deg:
- Du har utdannelse på universitets-/høyskolenivå innenfor IT, digitalisering, eller et annet relevant fagområde
- Du har en erfaring som har gitt deg overblikk over teknologiske mulighetsrom i ulike settinger, samt fordeler og ulemper med forskjellige system- og teknologivalg
- Din teknologikompetanse er sterkest innenfor teknisk infrastruktur, hvor du også har kjennskap til god løsningsarkitektur
- Kjennskap til ITIL eller tilsvarende metodeverk
- Du er kjent med retningslinjer, prosesser og rutiner som kan hjelpe drifts- og supportmedarbeidere til en mer rutinert og velorganisert arbeidshverdag
Ekstra stjerne i boka hvis du:
- Kjenner sentrale leverandører av IT-tjenester, eller har vært/er bestiller av IT-tjenester (konsulenter, software og hardware)
- Har særlig god kompetanse innenfor Azure og datavarehus, da også sikkerhets- og risikovurderinger med hensyn til skyteknologi og GDPR
- Kjenner til arkitekt-metodeverk som TOGAF
- Har bakgrunn innenfor helse, eller på annen måte kjennskap til digitalisering innenfor helsesektoren, særlig EPJ-systemer og integrasjoner mot disse
Som kollega tror vi at du er:
- Trygg i din fagkompetanse, samtidig som du ikke er for “kul” til å hjelpe til med å løse mindre problemer når de dukker opp. Ser du en kollega som sliter med en printer? Da stepper du inn og fikser det.
- En “do’er”! Mange av utfordringene vi står ovenfor er komplekse. Da nytter det ikke å rive seg i håret - vi må gjennomføre, selv om det er vanskelig.
- En som raskt setter seg inn i nye teknologiske landskap, og gjerne har gjort det en gang eller to før.
- Strukturert og systematisk, selv når du må holde mange baller i luften samtidig.
- Og ikke minst – du kan identifisere deg med våre verdier; enkelt, ansvarlig og innovativt.
Dette møter du hos Aleris Helse
I Aleris er vi mange dyktige og erfarne medarbeidere som hver dag går på jobb for å gjøre en forskjell i menneskers liv. Vi har ikke valgt Aleris som arbeidssted fordi vi må. Vi gjør det fordi vi tror Norge i sum får bedre helsetjenester om tjenestene leveres med en miks av både offentlige, ideelle og private virksomheter.
I møte med fremtidens digitale pasientreise tror vi du kan møte mange spennende utfordringer hos oss. Som organisasjon er vi opptatt av nyvinning, og vi etterstreber alltid å fortsette å utvikle oss. Det håper vi du også gjør.
Som bedrift er vi raskt voksende, og per nå til stede i alle store norske byer. Men ulikt det norske offentlige helsevesen, har vi ikke en sentralisert leverandør av våre IT-tjenester. Din utfordring er å bli vår sentrale interne IT-kompetanse og levere teknologi som fungerer for hele Aleris Norge. På den måten bidrar du til at vårt helsepersonell kan levere livsviktige tjenester i toppsjiktet.
Vi holder til sentralt på Frogner i tradisjonsrike Frederik Stangs Gate 11.
Interessant?
Da håper vi du tar uforpliktende kontakt med våre rekrutteringskonsulenter i Cruit AS, Maria Molvær Nesseth (901 70 114 / [email protected]) eller Arve Nøstdahl (901 71 625 / [email protected]).
Håper vi hører fra deg!
Aleris Helse
Aleris er Norges ledende private helseforetak med et landsdekkende tilbud av sykehus- og medisinske senter. Virksomheten dekker de fleste medisinske fagområder - og vårt mål er å tilby helhetlige pasientforløp fra diagnostikk til behandling, både på vegne av det offentlige og til private pasienter.
Vi har nærmere 800 medarbeidere ved 13 sykehus og medisinske sentre fra Kristiansand i sør til Tromsø i nord. Aleris en del av Skandinavias største privateide virksomhet innen helse med avdelinger i Norge, Sverige og Danmark og er eid av Triton.
Aleris sykehusavdelinger er sertifisert etter ISO 9001:2015 (kvalitet) og ISO 14001:2015 (miljø), som er de to mest anerkjente standardene for kvalitet- og miljøsertifisering. Sertifiseringen innebærer at vi etterlever strenge krav til vår drift, noe som er med på å sikre trygghet for våre pasienter og en miljøvennlig drift.
Søknadsfrist | Kandidater vil vurderes fortløpende. | |
Stillingsnavn | IT-sjef | |
Oppdragsgiver | Aleris Helse | |
Arbeidssted | Frederik Stangs Gate 11, 0264 Oslo, Norge | |
Fylke | Oslo | |
Ansettelsesform | Fast | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | Administrasjon / Kontor / Personal Helse / Sosial IT / Telekommunikasjon / Internett |
|
Sist endret | 31.03.2023 22:11 |