Denne annonsen har utløpt.
Vil du være med på å sikre god porteføljestyring i en fremtidsrettet kommune?
Lørenskog kommune vokser raskt og er i stor endring. Digitalisering og tjenesteutvikling er et viktig virkemiddel for å ruste kommunen for fremtiden. Det er mange pågående og ønskede initiativ og vi styrker nå laget med en handlekraftig prosjekt- og porteføljestyrer til våre utviklings- og digitaliseringsprosjekter.
Hos oss vil du bli en del av et kompetent og engasjert miljø som er opptatt av å sikre gode løsninger for kommunens innbyggere. Det er stor variasjon og bredde i prosjektporteføljen og du vil få en god oversikt over de ulike områdene i kommunen. Du vil jobbe tett med faglige dyktige kolleger og samhandle på tvers med ansatte og ledere i de forskjellige enhetene i kommunen. Du vil jobbe med alt fra ehelse, oppvekst, kultur, administrative støtteverktøy, saksbehandlingsløsninger, sensorer, nettsider - ja - rett og slett alt som rører seg innen utviklings- og digitaliseringsprosjekter i kommunen!
Stillingen som porteføljestyrer hos oss er svært sentral, og vi ser etter deg som brenner for god prosjekt- og porteføljestyring. Det å planlegge og holde oversikt faller deg helt naturlig, og du liker å sikre at milepæler nås samtidig som du er genuint opptatt av godt samarbeid. Som en del av rollen vil du også gjøre saksfremlegg til kommuneledelsen, og du liker å formidle budskap og er trygg på deg selv.
Sentrale arbeidsoppgaver:
- Overordnet ansvar for å styre porteføljen i vår prosjektportal, herunder lede, effektivisere og kontinuerlig forbedre arbeidet med porteføljestyringsprosessen
- Sikre at porteføljen til enhver tid er oppdatert samt følge opp nye ideer/prosjektforslag
- Etablere prosjektlederfora som et ledd i å styrke kompetansen i kommunen knyttet til prosjektgjennomføring- og metodeverk
- Bistå og veilede prosjektledere, herunder foreta opplæring i bruk av både portal og metodikk
- Forvalte prosjektportalen (basert på M365) og holde dialog med leverandør for videreutvikling.
- Fremlegge saker til toppledelsen
Nødvendig kvalifikasjoner
- Høyere utdanning, gjerne innen økonomi og administrasjon eller IT/teknologi. Lang og relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
- Erfaring fra å koordinere ulike prosesser og/eller med prosjektstyringsarbeid - helst i større virksomheter og gjerne i det offentlige, enten som ansatt eller som konsulent
- Kunnskap om og innsikt i samspillet mellom teknologi, forretning, økonomi og gevinstrealisering
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
Det er ønskelig at du har:
- Erfaring med å presentere for ulike målgrupper - fra toppledelse til fagfolk
- Erfaring med porteføljestyring eller variert erfaring fra prosjektledelse
- Erfaring med tjenestedesign
- Erfaring med smidig utvikling
- Sertifisering i Prince2 eller annet prosjektmetodeverk
Personlige egenskaper:
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- Høy gjennomføringsevne
- Selvstendig, strukturert og god evne til helhetlig tenkning
- Løsnings- og resultatorientert
- Være aktiv bidragsyter til et hyggelig og sosialt arbeidsmiljø
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr:
- En nøkkelrolle i en stor og kompleks organisasjon med mange faglige utfordringer
- Mulighet til å være med å sette preg på utviklingen av en kommune i vekst
- Spennende arbeidsoppgaver med gode muligheter til faglig og personlig utvikling
- Engasjerte og hyggelige kolleger i et veldig godt arbeidsmiljø
- Fleksibel og familievennlig arbeidstid
- En trygg arbeidsplass med god forsikringsordning og offentlig pensjonsordning, tilgang til bedriftshytter, treningsavtaler og andre velferdsgoder
- Lønn etter avtale
Du vil jobbe i avdeling Styring og virksomhetsutvikling, i seksjon for digitalisering og utvikling. Seksjonen har ansvar for virksomhetsarkitektur, prosjektledelse, informasjonssikkerhet, anskaffelser i tillegg til porteføljestyring. Her vil du bli en del av en motivert og ambisiøs organisasjon som bidrar til at det er god fart på digitaliserings- og utviklingsarbeidet. Vi deltar i KS og DigiViken-samarbeidet med fokus på utveksling av kompetanse, samt samarbeid om utvikling og utrulling av nasjonale fellesløsninger. Kommunen gjør ikke egen systemutvikling, men baserer sin drift på bruk av hyllevare eller nevnte fellesløsninger. Vi jobber i tråd med prosjektveiviseren, basert på Prince2 og har også begynt å se på smidig utvikling. Videre benyttes tjenestedesign og proesessmetoder som PROSCI.
Som ansatt i Lørenskog kommune må du kunne identifisere deg med våre verdier; åpen, troverdig og engasjert. Vi ønsker å ha et mangfold på arbeidsplassene som speiler befolkningen, og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke.
I henhold til Offentleglova § 25, kan opplysninger om søkere bli offentliggjort selv om søkeren er bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste. Søkere vil få varsel, dersom anmodning om unntak fra offentlighet ikke tas til følge.
Lørenskog kommune
Lørenskog kommune skal være en trygg, grønn og
mangfoldig kommune
Lørenskog kommune har en sentral beliggenhet mellom Oslo og Lillestrøm. Kommunen er i vekst og gjennomgår en urban utvikling. Lørenskog har ca. 46 000 innbyggere og 2 900 ansatte. Vi vil ha folk med ambisjoner – både på samfunnets og egne vegne. I Lørenskog setter vi innbyggeren i sentrum og som ansatt i Lørenskog kommune skal du oppleve å gjøre en forskjell. Velkommen til oss!
Søknadsfrist | 03.11.2022 | |
Stillingsnavn | Porteføljestyrer | |
Oppdragsgiver | Lørenskog kommune | |
Arbeidssted | Hasselveien 6, 1470 Lørenskog, Norge | |
Fylke | Viken | |
Ansettelsesform | Fast | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | Administrasjon / Kontor / Personal IT / Telekommunikasjon / Internett Offentlige tjenester / Forvaltning |
|
Sist endret | 03.11.2022 23:11 |