Denne annonsen har utløpt.
Vil du lede anskaffelsesprosesser i Forsvaret?
Som en del av Forsvarets Logistikkorganisasjon (FLO) bidrar du til at Forsvaret kan utføre sine oppgaver og forsvare landet på best mulig måte. FLO fornyer, forenkler og forbedrer Forsvarets logistikk. FLO ivaretar driftsanskaffelser og innkjøp for forsvarssektoren.
Vi skal ekspandere teamet vårt ved avdelingen Strategiske anskaffelser – Kategori forbruksmateriell - med en anskaffelsesleder som gjennomfører anskaffelsesprosesser. Kategorien forvalter årlig en portefølje på ca. MNOK 585, fordelt på spennende områder som verkstedsmateriell, arbeidsklær og verneutstyr, lagerinnredning, møbler og interiør, kjøkkenutstyr, kontor og datarekvisita, catering og renholds artikler, små-elektronikk, helseprodukter, i tillegg til andre viktige produktområder.
Som ansatt i FLO Strategiske anskaffelser vil du jobbe i en spennende og fremoverlent organisasjon hvor god arbeidskultur, arbeidsentusiasme og et faglig sterkt og sosialt godt arbeidsmiljø har stort fokus. Forsvaret har i tillegg gode pensjons- og velferdsordninger, blant annet fleksibel arbeidstid og trening i arbeidstiden.
Sjekk gjerne ut hjemmesiden vår for å bli bedre kjent med oss: www.forsvaret.no
Arbeidssted er ved Kjeller flybase i Lillestrøm. Herfra er det god tilgang til buss og tog. Det tar cirka 20 minutter å reise hit med bil fra Oslo.
Det er politisk vedtatt at virksomheten på Kjeller base skal flyttes. Du må derfor regne med å bytte arbeidssted.
Arbeidsoppgaver
Gjennomføre anskaffelser i henhold til det enhver tid gjeldende regelverk og rutiner, blant annet:
- Analysere, planlegge anskaffelsesprosesser, utarbeide strategier- og konkurransedokumenter, kunngjøre, forhandle, evaluere, tildele og kvalitetssikre
- Behandle innsynsbegjæringer og håndtere klage- og tvistesaker
- Klargjøre inngåelse av kontrakter, støtte kontraktsforvalter i implementeringsfasen og i avtaleperioden
- Du må regne med å reise en del
Kvalifikasjoner
- Utdanning i rettsvitenskap på bachelornivå ved høyskole eller universitet (180 studiepoeng)
- Erfaring med å gjennomføre offentlige anskaffelsesprosesser
- Erfaring med å utarbeide og utvikle kontrakts- og konkurransedokumenter ved offentlige anskaffelser
- Meget god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne, samt god engelsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne. Det legges særlig vekt på norsk skriftlig fremstillingsevne.
- Manglede utdanning kan etter vurdering kompenseres med minimum 6-års relevant erfaring med å gjennomføre og lede offentlige anskaffelsesprosesser
- God juridisk forståelse og kunnskap om regelverket (LOA/FOA)
- God kommersiell forståelse
- Den som ansettes må kunne sikkerhetsklareres for HEMMELIG / NATO SECRET før tiltredelse
Det er ønskelig at du har
- Master i rettsvitenskap
- Erfaring fra Forsvaret
- Erfaring med å håndtere klager og innsynsbegjæringer
- Erfaring med å bruke Mercell og Contiki
- Erfaring fra MS Office og ERP-systemer, gjerne SAP
- God forståelse for ytelse og effektivitet i verdikjeden mellom sivile leverandører og forsvarets brukere
- Erfaring fra prosjektledelse
Personlige egenskaper
- Du er strukturert, handlekraftig og har høy gjennomføringsevne
- Du er fleksibel og evner å ta på deg nye oppgaver, også utenfor eget ansvarsområde
- Du er analytisk, har evner til å se helheten og løse problemer
- Du er serviceinnstilt og gleder deg over å bidra inn til Forsvarets samfunnsoppdrag
- Du forstår viktigheten av sterke og velfungerende team, hvor du selv er en aktiv bidragsyter
- Du innbyr til dialog, deler kunnskap, gleder deg over at kolleger lykkes, og du samarbeider godt
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Lønn etter Statens lønnsregulativ, som seniorkonsulent, kode 1363, for tiden kr 543 500 – 677 600 brutto per år. Av lønnen trekkes 2 % lovbestemt innskudd til Statens pensjonskasse. Stillingen utlyses med forbehold om godkjent sentral lønnsfastsettelse.
- Gode pensjons- og velferdsordninger
- Fleksibel arbeidstidsordning
- Mulighet for trening i arbeidstiden
Forsvarets Logistikkorganisasjon - FLO
Om arbeidsgiveren
En jobb i Forsvaret er noe mer enn en jobb. Forsvarets viktigste oppgave er å skape sikkerhet for Norge og trygghet for befolkningen. Uansett hvilken stilling du har, er du med på å ivareta landets og fellesskapets interesser. For å verne om alt vi har og alt vi er, må vi selv leve ut de verdiene vi er satt til å forsvare. Vi ønsker derfor ansatte som bidrar til en god kultur ved å vise respekt og ta ansvar for hverandre, og ha mot til å handle riktig og våge å si ifra.
Som en del av Forsvarets logistikkorganisasjon (FLO) sørger du for at Forsvaret kan utføre sine oppgaver og forsvare landet på best mulig måte. FLO fornyer, forenkler og forbedrer Forsvarets logistikk. Det gir styrket kampkraft og bærekraft. I FLO jobber sivile og militære med høy kompetanse og lang erfaring med militær logistikk og materiell. Forsyning og vedlikehold av materiell, som er unikt for Forsvaret, er kjernekompetansen til FLOs ansatte. FLO ivaretar innkjøp og driftsanskaffelser for forsvarssektoren.
I Forsvaret er det ønskelig at arbeidsstyrken i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, hull i CV-en eller funksjonsevne. Vi vil sørge for tilrettelegging på arbeidsplassen hvis det er behov for dette. Noen av Forsvarets stillinger kan ha egne helsekrav og krav til fysisk skikkethet.
I henhold til offentlighetsloven § 25 andre ledd kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten. Det er egne regler for militære stillinger.
Forsvaret benytter elektronisk søknadsbehandling. Attester og vitnemål må legges ved søknaden. Høyere utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av NOKUT og godkjenningen må dokumenteres.
Det blir gjennomført bakgrunnssjekk når sikkerhetsklareringen gjennomføres.
Søknadsfrist | 30.08.2021 | |
Stillingsnavn | Anskaffelsesleder – Kategori forbruksmateriell | |
Oppdragsgiver | Forsvarets Logistikkorganisasjon - FLO | |
Arbeidssted | Fetveien 80, 2007 Kjeller, Norge | |
Fylke | Akershus Viken |
|
Ansettelsesform | Fast | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | Offentlige tjenester / Forvaltning | |
Sist endret | 24.09.2021 14:37 |