Denne annonsen har utløpt.
Hva er Brønnøysundregistrene?
På verdensbasis er Norge blant landene hvor vi nyter høyest nivåer av tillit, både til næringslivet, staten og hverandre. For at privatpersoner, næringsliv og frivillighet i Norge skal kunne samhandle på en trygg og profesjonell måte, har vi datakilder som er oppdaterte, pålitelige og sikre. Siden 1980 har Brønnøysundregistrene vært en sentral bærebjelke i arbeidet for forenkling, digitalisering og god forvaltning i Norge. I dag utvikler og ivaretar vi 17 av landets viktigste registre, og på den måten skaper vi trygghet, orden og oversikt for både næringsliv, frivillig sektor, innbyggere og offentlig sektor. Det skal vi fortsette med!
Vi gjør det enklere å forholde seg til bedrifter, organisasjoner og det offentlige. To av våre viktigste verktøy for å få det til, er gode, moderne IT-systemer, og våre omtrent 450 ansatte.
Brønnøysundregistrene er i endring, og våre digitale plattformer moderniseres. Våre systemer kan ikke kjøpes - vi må bygge dem selv. Nå skal alle våre registre samles på én felles plattform. Vi skal bevare og utvikle vår digitale kompetanse for å jobbe effektivt og smidig. Brønnøysundregistrene trenger flere skarpe hoder som vil være med på digitaliseringen av nasjonale registre
Hos oss blir dette din hverdag:
I Brønnøysundregistrene har vi et omfattende IT-miljø bestående av over 80 personer innen fagområdene systemutvikling, kvalitet og test, sikkerhet, databaser, IT-arkitektur og leverandørstyring. De fleste av oss jobber og lever i kystperlen Brønnøysund, på Helgelandskysten midt i Norge. Vi har også kontorer i Narvik og Oslo, og noen medarbeidere som arbeider hjemmefra i ulike deler av landet.
Mange av våre kollegaer har flyttet hit på grunn av vår flotte natur med fjell og hav, hvor mulighetene for ulike friluftsaktiviteter hele året møter deg rett ved dørstokken.
Andre kommer på grunn av vårt gode og store fagmiljø med dyktige kollegaer og cutting edge teknologi. Folk som jobber i IT-avdelingen blir lenge og har lite sykefravær - og vi mener det har sammenheng med at folk trives her.
På IT-avdelingen etterstreber vi å jobbe mest mulig smidig. Vi jobber i team og tar nødvendige avklaringer fortløpende. Ett av våre suksesskriterier er at IT og forretningssiden jobber tett sammen. Vi skal ikke bare være teknologisk compliant - vi skal være i front. Vi har stor takhøyde, og veien fra idé til avgjørelse kan være kort. Du, som plattformutvikler, vil få stor innflytelse på hvilke veivalg vi tar fremover.
Dette blir noen av dine arbeidsoppgaver:
Som offentlig organ har Brønnøysundregistrene strenge krav til sikkerhet og lite nedetid. For å ivareta dette skal alle våre nye og eksisterende løsninger over på en ny, skybasert plattform - og den skal du være med å bygge. Den nye plattformen skal også tilrettelegge for at utviklingsteamene kan programmere effektivt, sikkert og i henhold til vedtatte arkitekturprinsipper.
I tillegg får du blant annet bryne deg på dette;
- ivareta vår Openshift-baserte plattform for å sikre stabilitet og sikkerhet
- videreutvikling av plattformen for å tilrettelegge for ny funksjonalitet
- oppsett av verktøy på plattformen innenfor spesifikke teknologiområder
- bistå utviklingsteamene med å ta i bruk plattformen
- tilrettelegge for continuous integration/continuous delivery
- automatisering gjennom Ansible Tower
- tilrettelegge for monitorering og logging
For å lykkes som plattformutvikler, må du:
- ha 3-5 års høyere relevant utdanning, fortrinnsvis informatikk*
- ha erfaring fra utviklerroller som har gitt deg kjennskap til plattformutvikling
- ha kjennskap til devops-metodologi og Open Source-teknologi
- ha kjennskap til Azure eller annen skyteknologi
- beherske norsk som arbeidsspråk, både skriftlig og muntlig
* Svært lang og relevant arbeidserfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet.
I tillegg får du ekstra stjerne i boka hvis du har:
- kunnskap om OpenShift, PostgreSQL, Kubernetes, Podman eller Docker
- kjennskap til prinsipper eller metodologi for IT-sikkerhet
- erfaring med automatisering av utviklingsprosesser
Vi tror du vil passe ekstra godt hos oss hvis du:
- er glad i, og god på å samarbeide
- er direkte, ærlig og jordnær
- trives med humor og et miljø med stor takhøyde
- er sosial og liker å bidra i arbeidsmiljøet
- er genuint interessert i faget ditt
- er selvdreven og strukturert
Vi vektlegger personlig egnethet for denne stillingen.
Dette får du hos oss:
- bidra til økt tillit og effektivitet i samfunnet gjennom digitalisering
- jobbe med ny, moderne teknologi, og svært kompetente kollegaer
- eierskap til det du utvikler gjennom full livssyklus
- gode muligheter for kompetanseheving og en god stipendordning
- fleksibel arbeidstid med kjernetid 9 - 14.30 og sommertid fra 15. mai til 14. september
- mulighet for trening i arbeidstiden
- stor grad av påvirknings- og medvirkningsmuligheter i egen arbeidsdag
Dette, selvsagt, i tillegg til ...
- splitter nye og moderne kontorlokaler ved bryggekanten, med utsikt over Helgelandskysten, og 30 sekunders gangavstand til kystens beste softis
- bistand til prosessen med flytting og etablering i Brønnøysund, blant annet;
- dekket flyttekostnader til Brønnøysund
- bistand med å finne bolig, og dekning av husleie første 6 mnd
- full barnehagedekning og godt oppvekstmiljø
- et aktivt lokalmiljø med flere idrettslag og bredt kulturliv, korps, kor og kajakk-klubber
- korte avstander til alt som er viktig, og ingen bilkø
- et mekka for naturopplevelser til lands, til fjells, og i skjærgården, både sommer og vinter
Stillingskode som seniorrådgiver, med lønn på 608.200 - 864.100 NOK per år. For særlig kvalifiserte kandidater kan noe høyere lønnsnivå vurderes - det diskuterer vi når vi kommer så langt. Det forutsettes at den som ansettes kan autoriseres for BEGRENSET.
Sist, men ikke minst:
Hos Brønnøysundregistrene er vi opptatt av at alle skal være velkomne. Dersom du tror denne stillingen passer bra for deg, håper vi at du søker, uavhengig av arbeids- og livserfaring, etnisitet, religion, kjønn, alder, seksuell orientering og funksjonsevne. Mest av alt er vi opptatt av at du har den kompetansen vi trenger, og vi har fokus på å legge til rette og gjøre nødvendige tilpasninger slik at alle skal kunne gjøre en god jobb.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav. Les mer om kravene på Arbeidsgiverportalen.
Vil du vite mer?
Hvis du har spørsmål om stillingen, er du velkommen til å ta kontakt med rekrutteringsrådgivere Arve Nøstdahl på tlf 901 71 625/[email protected], Maria Molvær Nesseth på 901 70 114/[email protected] eller Lars Petter Svartis, seksjonsleder i Brønnøysundregistrene på [email protected], 992 24 421.
Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må du begrunne dette i søknaden. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, men du vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
Brønnøysundregistrene
Brønnøysundregistrene utvikler og driver digitale tjenester som gjør dialogen med det offentlige enklere for personer og virksomheter.
Våre ca. 450 medarbeidere driver mange av landets viktigste registre. Vi har kontorer i Narvik, Oslo og Brønnøysund - med hovedvekt på sistnevnte.
Søknadsfrist | 03.10.2021 | |
Stillingsnavn | Plattformutviklere | |
Oppdragsgiver | Brønnøysundregistrene | |
Arbeidssted | Havnegata 48, 8910 Brønnøysund, Norge | |
Fylke | Nordland | |
Ansettelsesform | Fast | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | IT / Telekommunikasjon / Internett Offentlige tjenester / Forvaltning |
|
Sist endret | 03.10.2021 22:11 |