Denne annonsen har utløpt.
Til å lede det viktige arbeidet med administrasjon og virksomhetsutvikling, ser vi nå etter en inspirerende og drivende leder, som har kompetanse og interesse for å utvikle og innføre nye styringssystemer, og som også evner å sikre implementering av disse.
I rollen som avdelingsdirektør vil din viktigste oppgave være å lede avdelingen for administrasjon og virksomhetsutvikling, samt å bidra til å koordinere og følge opp styringsdialogen med Kommunal- og moderniseringsdepartementet. Du vil inngå i ledergruppen og rapportere til direktør, og i tillegg vil du være en operativ førstelinjeleder.
I dag består avdelingen av 10 dyktige og erfarne medarbeidere, og det er planer om å styrke denne noe, spesielt i forhold til utviklingsaspektet. Oppdraget er å være et kompetansesenter for virksomhetsutvikling, og samtidig ivareta direktoratets samlede administrasjon med blant annet økonomi, arkiv, HR, intern ikt-drift og brukerstøtte, samt andre driftsoppgaver. Vi har et godt fagmiljø og vi legger stor vekt på å være en støtte, og å yte service for hele organisasjonen.
Arbeidsoppgaver
- Lede og utvikle avdelingen, gjennom strategisk kompetanseutvikling og støttende personalledelse
- Sikre videreutvikling av administrasjon, styring og kontroll i direktoratet
- Sikre implementering av pågående og nye utviklingsprosesser
- Inneha det operative ansvaret for styringsdialogen med Kommunal- og moderniseringsdepartementet
- Bidra aktivt i utviklingen av direktoratet i ledergruppen, og i direkte samspill med direktør
Kvalifikasjoner
Vi krever:
- Relevant utdanning på mastergradsnivå (for eksempel innenfor administrasjon, økonomi og ledelse)
- Bachelorgrad i kombinasjon med lang og relevant erfaring kan kompensere for kravet om mastergradsnivå
- Dokumentert ledererfaring
Det vil være en fordel med:
- Erfaring med administrasjon i offentlig virksomhet
- Erfaring med styringsdialog og samhandling mellom departement og underliggende virksomhet
- God forståelse for vår rolle som myndighetsutøver
Personlige egenskaper
- Du har evne til strategisk tenkning og tydelig prioritering
- Du er en pådriver for utvikling og endring i praksis, samtidig som kvalitet, ryddighet og struktur preger arbeidet ditt
- Du har evne til å være operativ, og å drive støttende personalledelse
- Du har gode kommunikasjonsevner
- Du er en sterk relasjonsbygger
- Du motiveres av å være i en lederrolle, og er opptatt av å utvikle eget lederskap
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- En spennende lederrolle hvor du får være med på å videreutvikle et direktorat med et viktig samfunnsansvar
- Et godt arbeidsmiljø i et direktorat som jobber med samfunnsoppgaver som får stor politisk oppmerksomhet
- Mulighet for faglig og personlig utvikling i et bredt sammensatt faglig miljø
- God pensjons, forsikrings- og boliglånsordning gjennom Statens pensjonskasse
- Lønn etter avtale
- Direktoratet følger statens arbeidstidsordninger og har en god personalpolitikk
- Moderne og hyggelige lokaler i Oslo sentrum
Vi er opptatt av mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke jobb hos oss, uansett alder, kjønn, funksjonsevne og etnisitet.
Vi er en del av statens inkluderingsdugnad og oppfordrer kvalifiserte søkere som har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV om å søke. Vi gjør oppmerksom på at opplysningene kan bli brukt til statistikkformål jf. regjeringens inkluderingsdugnad.
Regler i offentlighetsloven om rett til innsyn i søkerlister, gjelder for direktoratet. Du som søker vil bli varslet før eventuell offentliggjøring skjer.
Direktoratet for byggkvalitet
Direktoratet for byggkvalitet (DiBK) er et nasjonalt kompetansesenter på bygningsområdet og sentral myndighet på flere områder innenfor bygningsdelen av plan- og bygningsloven.
Direktoratet er tilsynsmyndighet for byggevaremarkedet og har ansvar for den sentrale godkjenningsordningen for foretak med ansvarsrett. Regelverket har stor betydning for blant annet boligbyggingen og direktoratet skal ha innsikt i hvordan regelverket virker. Direktoratet har som oppgave å øke kunnskapen om byggeregler og byggesaksprosess i næringen, i kommunene og blant bolig- og byggeiere.
Vi har i dag 90 ansatte og har kontorer i Oslo og på Gjøvik. Direktoratet for byggkvalitet er underlagt Kommunal- og moderniseringsdepartementet.
Søknadsfrist | 10.06.2021 | |
Stillingsnavn | Avdelingsdirektør - administrasjon og virksomhetsutvikling | |
Oppdragsgiver | Direktoratet for byggkvalitet | |
Arbeidssted | Mariboes gate 13, 0183 Oslo, Norge | |
Fylke | Oslo | |
Ansettelsesform | Fast | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | Administrasjon / Kontor / Personal Offentlige tjenester / Forvaltning Økonomi / Regnskap |
|
Sist endret | 22.09.2021 21:12 |