Denne annonsen har utløpt.
Bli kjent med Bufdir (Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet)
Hva får du jobbe med hos oss?
I Bufdir og Bufetat finner du mennesker som hver dag gjør sitt beste for at barn og unge skal få en trygg og god oppvekst, og har ansvar for det statlige barne- og familievernet. Blant annet er det vi som har ansvar for barnevernsinstitusjoner og fosterhjemstjenesten, og vi er det sentrale fagorganet for hele det kommunale og statlige barnevernet.
Med et samfunnsoppdrag som vi tar på største alvor, kreves også IT-tjenester som er smidige, trygge og brukervennlige. For å skaffe, opprettholde og videreutvikle disse har Bufdir etablert et senter for administrative tjenester som huser et sentralt og solid IT-fagmiljø i Vestfold, lokalisert i Tønsberg.
Behovet for brukervennlige løsninger og gode digitaliserte tjenester har aldri vært større, og digitaliseringstakten i offentlig sektor har aldri vært høyere. Med et samfunnsoppdrag som vi tar på største alvor, er det viktig med en digital arbeidsplass som fungerer best mulig for våre ansatte. IT har høye ambisjoner, og opererer etter en bevisst strategi for å bli en mer proaktiv organisasjon. Derfor er det viktig at de digitale verktøyene vi bruker er sikre, intuitive, og sømløse.
Hva vil arbeidsdagen din bestå av?
Hos oss skal du utvikle og forbedre våre digitale tjenester med den hensikt å sikre at vi bestandig har den beste måten å jobbe digitalt på. Dette inkluderer å ha god oversikt over våre eksisterende digitale løsninger, samt å oppdage og løse pain points. I tillegg er det viktig at du følge med på teknologiutviklingen i markedet, slik at når vi behøver å gjøre endringer vet du hvor du skal finne de beste løsningene, anskaffe og implementere disse.
Stillingen er plassert i seksjon Brukertjenester, men du vil ha god kontakt med resten av vår organisasjon. Vår oppgave er å sikre trygge og stabile løsninger for ca. 6500 brukere fordelt på 270 lokasjoner. Våre tjenester leveres på en Microsoft-plattform i en hybridmodell med både on-prem og skyteknologi basert på Azure. Blant annet vil dine arbeidsoppgaver inkludere dette:
- Ha øyne og øre utover i organisasjonen, og sørge for at arbeidet med modernisering av vår teknologi ivaretar brukerperspektivet
- Følge med på teknologisk utvikling utenfor vår organisasjon, slik at du kan sørge for at våre teknologivalg er mest mulig hensiktsmessige i forhold til våre behov
- Bruke konsulenter og andre kollegaer der det er hensiktsmessig for implementering og drift
- Bygge målbilde og veikart for vår fremtidige teknologiske situasjon
- Noe anskaffelser, innkjøp og forvaltning av leveranseavtale, samt statusrapportering og innspill til budsjetteringsprosess
Hva slags bakgrunn har du?
Vi ser etter deg som er proaktiv i din kontakt med folk rundt deg, som er klar for å ta ansvaret som en rolle som fagleder innebærer. For å klare dette på en god måte er det nødvendig at du har svært god tech-kompetanse, men også at du er en "do'er" som tar tak i problemer når du ser de.
- Høyere relevant utdannelse på høyskole- eller universitetsnivå, relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet
- Minimum tre års relevant arbeidserfaring, hvor du blant annet har fått:
- Svært god teknologikompetanse, aller helst med god kjennskap til Microsoft-plattformen
- Erfaring med brukerkontakt
- Oversikt over moderne teknologi som finnes på markedet, og mulighetsrommene ulike løsninger kan gi
- Gode formidlingsevner på norsk, både muntlig og skriftlig
I tillegg er det fint om du har:
- Erfaring med å lede prosjekter og å drive endringsprosesser
- God forståelse for IT/teknologi og erfaring fra teknisk arbeid med mobilitet, og ett eller flee av områdene:
- PC / Mac
- Mobiler / iPad's
- Intune
- Workspace One
- CMDB
- Teams / AV utstyr
- Noe kompetanse om innkjøp eller anskaffelser i norsk offentlig sektor
- Erfaring fra offentlig forvaltning
Hva slags person ser vi etter?
- Du brenner for faget ditt, og tar gjerne initiativ til forbedringer og nye prosjekter
- Du er god til å diskutere teknologi og veivalg med andre teknologer, men også med de som har mindre teknisk bakgrunnskunnskap
- Du er god til å lytte, og det gjør at du ofte ser behov og hull som andre ikke har tenkt på
- Du har en genuin interesse for digitalisering og teknologiutvikling
Hva får du hos oss?
Stillingen er plassert i statlig lønnsregulativ i stillingskode 1364 seniorrådgiver, med p.t. 650 000 - 820 000 kr/år. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
Hos oss får du også medlemskap i Statens Pensjonskasse, som blant annet betyr tilbud om gunstige boliglån og forsikringer, og en god pensjonsordning.
I tillegg kan vi tilby:
- Fleksible ordninger for arbeidstid og hjemmekontor, som bidrar til god balanse mellom arbeid og fritid
- Et engasjert og spennende fagmiljø med fokus på fagutvikling.
- Mulighet til å trene inntil en time i uken, i arbeidstiden.
- Sosiale tiltak sammen med gode kolleger.
- Du får være med på å løfte oss slik at vi kan gi barn og unge og familier et enda bedre tilbud, og det mener vi har en stor verdi i seg selv.
Høres dette ut som noe for deg?
Da vil vi gjerne høre fra deg! Ta kontakt med våre rekrutteringsrådgivere i Cruit, Arve Nøstdahl (901 71 625/[email protected]) eller Maria Molvær Nesseth (901 70 114/[email protected]).
Les dette før du søker!
Gi oss et godt bilde av deg!
Når vi velger ut kandidater, er det viktigste for oss å vite at du kan gjøre jobben godt om du får den. Når du fyller ut informasjonen om deg selv, er det viktig at du beskriver hva du har gjort tidligere, konkrete resultater du har oppnådd og andre ting du synes er relevante. Da får vi et så rettferdig bilde av deg og kvalifikasjonene dine som mulig.
Er du en ressurs vi ikke vet om?
Vi mener at et bredt spekter av medarbeidere gjør at vi får nye tanker og perspektiver og kan løse oppgavene våre enda bedre. Derfor ønsker vi oss medarbeidere som kan ulike ting, som har ulik bakgrunn, og som har opplevd ulike ting i livet. Vi har få medarbeidere med nedsatt funksjonsevne, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, så om du kan krysse av for noe av dette i jobbsøkerportalen, oppfordrer vi deg til å gjøre det. Med en slik bakgrunn kan du være en verdifull ressurs og tilføre oss viktige impulser vi ikke har, og vi kaller inn minst én kvalifisert søker innenfor hver av de tre kategoriene. Får du jobben, legger vi naturligvis til rette for deg om du trenger det. Utenom å sørge for at vi velger ut de riktige kandidatene bruker vi ikke avkrysningene til noe annet enn anonymisert statistikk.
Søkerlisten er offentlig
Det er viktig med åpenhet og gjennomsiktighet i forvaltningen. Derfor blir alle som søker en stilling hos oss, satt opp på den offentlige søkerlisten om de ikke oppgir en god grunn. Om du har bedt om å ikke bli satt opp på listen, tar vi kontakt med deg om vi ikke kan ta ønsket ditt til følge.
Barne,- ungdoms- og familiedirektoratet
En god barndom varer livet ut! Bufdir har kanskje landets viktigste samfunnsoppdrag: Vi vil gi barn og unge en best mulig oppvekst. Derfor jobber vi med barn, ungdom og familier, og vi tilbyr både barnevernstjenester og familieverntjenester på vegne av staten.
Vi jobber med likestilling og ikke-diskriminering og utjevning av levekårsforskjeller slik at alle skal kunne få de samme mulighetene til å delta i samfunnet uavhengig av blant annet alder, kjønnsidentitet, seksuell identitet eller funksjonsnivå.
Vi gjør mye, og framover vil vi gjøre enda mer. Derfor trenger vi fler på laget - vil du være med? Les mer om oss på bufdir.no.
Søknadsfrist | 23.10.2022 | |
Stillingsnavn | Fagleder digital arbeidsplass | |
Oppdragsgiver | Barne,- ungdoms- og familiedirektoratet | |
Arbeidssted | Olav Trygvasons gate 4, 3125 Tønsberg, Norge | |
Fylke | Oslo Vestfold og Telemark |
|
Ansettelsesform | Fast | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | Helse / Sosial IT / Telekommunikasjon / Internett Offentlige tjenester / Forvaltning |
|
Sist endret | 23.10.2022 22:11 |