Denne annonsen har utløpt.
Bli kjent med Bufdir (Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet)
Hva får du jobbe med hos oss?
I Bufdir og Bufetat finner du mennesker som hver dag gjør sitt beste for at barn og unge skal få en trygg og god oppvekst, og har ansvar for det statlige barne- og familievernet. Blant annet er det vi som har ansvar for barnevernsinstitusjoner og fosterhjemstjenesten, og vi er det sentrale fagorganet for hele det kommunale og statlige barnevernet.
Med et samfunnsoppdrag som vi tar på største alvor, kreves også IT-tjenester som er smidige, trygge og brukervennlige. For å skaffe, opprettholde og videreutvikle disse har Bufdir etablert et senter for administrative tjenester som huser et sentralt og solid IT-fagmiljø i Vestfold, lokalisert i Tønsberg.
Behovet for brukervennlige løsninger og gode digitaliserte tjenester har aldri vært større, og digitaliseringstakten i offentlig sektor har aldri vært høyere. Med et samfunnsoppdrag som vi tar på største alvor, er det viktig med en digital arbeidsplass som fungerer best mulig for våre ansatte. IT har høye ambisjoner, og opererer etter en bevisst strategi for å bli en mer proaktiv organisasjon. Derfor er det viktig at de digitale verktøyene vi bruker er sikre, intuitive, og sømløse.
Hva vil arbeidsdagen din bestå av?
Vår reise mot skybaserte tjenester har vært en viktig prioritet for direktoratet. Som et direktorat som har eksistert lenge og hvor sikkerhet er av høy prioritet, er det naturlig at vi jobber med noe teknisk gjeld og løpende implementerer skyteknologi på relevante områder.
I denne stillingen skal du være en sentral spiller i vår prosess med å flytte tjenester og produkter fra on-prem til sky, innenfor Active Directory og tilgangsstyring. Brukerstyring og identitet er et sentralt fagområde hos oss for å skape sikkerhet i våre tjenester, både for våre ansatte og for våre brukere.
Dine arbeidsoppgaver vil blant annet inkludere dette:
- Kartlegge helsetilstand og avhengigheter i dagens Active Directory-miljø
- Jobbe i prosjekt for å fornye, forbedre og flytte Active Directory-miljøet
- Kontinuerlig vurdering av mulighetsrommet i teknologien vi har, slik at du kan spille inn forslag som maksimaliserer vårt utbytte av teknologien
- Understøtte andre prosjekter som har avhengigheter mot ditt område
- Dialog med øvrig organisasjon for å avdekke brukerbehov
Hva slags bakgrunn har du?
Når man jobber med AD og tilgangsstyring jobber man i all essens med en teknologi som, hvis man har gjort jobben sin godt, ikke merkes av noen. Likevel vil vi at du skal vite at vi i IT-organisasjonen spesielt og Bufdir generelt legger stor verdi i den jobben du gjør, nettopp fordi den bidrar til å beskytte data for oss selv, og for noen av de mest sårbare innbyggerne i samfunnet vårt.
Vi ser etter deg som har jobbet aktivt med drift av brukerstyring, tilgangskontroll og AD, fortrinnsvis også i skyen. For å gjøre denne stillingen på en god måte er du en proaktiv støttespiller for organisasjonen rundt deg. Fordi du skal jobbe med teknologi som berører mange i det daglige er det viktig at du er opptatt av å sikre tilganger på en måte som gjør det enkelt for våre folk å opptre trygt i våre systemer.
Du har:
- Høyere relevant utdannelse på høyskole- eller universitetsnivå, relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet
- Minst to års relevant arbeidserfaring innenfor server/infrastruktur/drift eller lignende, hvor du har fått:
- God generell kompetanse på identitet, tilgangs- og brukerstyring
- God kompetanse på Active Directory, on-prem eller i skyen
- Gode formidlingsevner på norsk, både muntlig og skriftlig
I tillegg er det fint om du har:
- Erfaring med, eller kompetanse innen Microsoft Defender-pakken
- Erfaring med å jobbe på skybaserte plattformer, helst Azure eller multicloud
- Relevante sertifiseringer, som for eksempel Microsoft Azure Fundamentals AZ900
- Erfaring med å bygge og drifte skybaserte miljøer
Hva slags person ser vi etter?
- Du brenner for faget ditt, og tar gjerne initiativ til forbedringer og nye prosjekter
- Du er god til å diskutere teknologi og veivalg med andre teknologer, men også med de som har mindre teknisk bakgrunnskunnskap
- Du er god til å lytte, og det gjør at du ofte ser behov og hull som andre ikke har tenkt på
- Du har en genuin interesse for digitalisering og teknologiutvikling
Hva får du hos oss?
Stillingen er plassert i statlig lønnsregulativ i stillingskode 1434 rådgiver, med p.t. 600 000 - 720 000 kr/år. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
Hos oss får du også medlemskap i Statens Pensjonskasse, som blant annet betyr tilbud om gunstige boliglån og forsikringer, og en god pensjonsordning.
I tillegg kan vi tilby:
- Fleksible ordninger for arbeidstid og hjemmekontor, som bidrar til god balanse mellom arbeid og fritid
- Et engasjert og spennende fagmiljø med fokus på fagutvikling.
- Mulighet til å trene inntil en time i uken, i arbeidstiden.
- Sosiale tiltak sammen med gode kolleger.
- Du får være med på å løfte oss slik at vi kan gi barn og unge og familier et enda bedre tilbud, og det mener vi har en stor verdi i seg selv.
Høres dette ut som noe for deg?
Da vil vi gjerne høre fra deg! Ta kontakt med våre rekrutteringsrådgivere i Cruit, Arve Nøstdahl (901 71 625/[email protected]) eller Maria Molvær Nesseth (901 70 114/[email protected]).
Les dette før du søker!
Gi oss et godt bilde av deg!
Når vi velger ut kandidater, er det viktigste for oss å vite at du kan gjøre jobben godt om du får den. Når du fyller ut informasjonen om deg selv, er det viktig at du beskriver hva du har gjort tidligere, konkrete resultater du har oppnådd og andre ting du synes er relevante. Da får vi et så rettferdig bilde av deg og kvalifikasjonene dine som mulig.
Er du en ressurs vi ikke vet om?
Vi mener at et bredt spekter av medarbeidere gjør at vi får nye tanker og perspektiver og kan løse oppgavene våre enda bedre. Derfor ønsker vi oss medarbeidere som kan ulike ting, som har ulik bakgrunn, og som har opplevd ulike ting i livet. Vi har få medarbeidere med nedsatt funksjonsevne, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, så om du kan krysse av for noe av dette i jobbsøkerportalen, oppfordrer vi deg til å gjøre det. Med en slik bakgrunn kan du være en verdifull ressurs og tilføre oss viktige impulser vi ikke har, og vi kaller inn minst én kvalifisert søker innenfor hver av de tre kategoriene. Får du jobben, legger vi naturligvis til rette for deg om du trenger det. Utenom å sørge for at vi velger ut de riktige kandidatene bruker vi ikke avkrysningene til noe annet enn anonymisert statistikk.
Søkerlisten er offentlig
Det er viktig med åpenhet og gjennomsiktighet i forvaltningen. Derfor blir alle som søker en stilling hos oss, satt opp på den offentlige søkerlisten om de ikke oppgir en god grunn. Om du har bedt om å ikke bli satt opp på listen, tar vi kontakt med deg om vi ikke kan ta ønsket ditt til følge.
Barne,- ungdoms- og familiedirektoratet
En god barndom varer livet ut! Bufdir har kanskje landets viktigste samfunnsoppdrag: Vi vil gi barn og unge en best mulig oppvekst. Derfor jobber vi med barn, ungdom og familier, og vi tilbyr både barnevernstjenester og familieverntjenester på vegne av staten.
Vi jobber med likestilling og ikke-diskriminering og utjevning av levekårsforskjeller slik at alle skal kunne få de samme mulighetene til å delta i samfunnet uavhengig av blant annet alder, kjønnsidentitet, seksuell identitet eller funksjonsnivå.
Vi gjør mye, og framover vil vi gjøre enda mer. Derfor trenger vi fler på laget - vil du være med? Les mer om oss på bufdir.no.
Søknadsfrist | 09.10.2022 | |
Stillingsnavn | Rådgiver skytjenester og Active Directory | |
Oppdragsgiver | Barne,- ungdoms- og familiedirektoratet | |
Arbeidssted | Olav Trygvasons gate 4, 3125 Tønsberg og/ eller Oslo, Norge | |
Fylke | Vestfold og Telemark | |
Ansettelsesform | Fast | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | IT / Telekommunikasjon / Internett Offentlige tjenester / Forvaltning |
|
Sist endret | 09.10.2022 22:11 |