Denne annonsen har utløpt.
Rådgiver anskaffelser - senior
Divisjon vest, Sykehusinnkjøp HF
Sykehusinnkjøp HF er et helseforetak som er ansvarlig for anskaffelser og kontraktsoppfølging for spesialisthelsetjenesten. Foretaket er inndelt i divisjoner og Divisjon vest støtter i hovedsak foretakene i Helse Vest. Divisjonen har 57 medarbeidere, har hovedkontor i Bergen og kontorsteder i Stavanger, Haugesund og på Nordfjordeid.
Divisjon vest forvalter en kontraktsportefølje på om lag 5 milliarder kroner årlig. Vi er kategoriorganisert i avdelingene "Laboratorie- og medisinteknisk utstyr", "Kirurgiske og medisinske varer", "Støttetjenester og Administrative kjøp" og "IKT og Bygg/prosjekt".
Sykehusinnkjøp HF er en viktig bidragsyter for å sikre pasientsikkerheten og kvaliteten i pasientbehandlingen. Vi arbeider tett med fagpersoner og andre bidragsytere i helseforetakene for å komme fram til de beste løsningene, samtidig som vi ivaretar innovasjon og samfunns- og miljøansvar i anskaffelsene.
Ønsker du å bidra inn i en fremoverlent anskaffelsesorganisasjon?
Hos oss vil du bli en del av et ambisiøst anskaffelse- og kontraktsforvaltningsmiljø. Vi arbeider kontinuerlig med å effektivisere prosesser og kvaliteten i anskaffelsene og avtale- og leverandørforvaltningen. Nå trenger vi flere flinke folk og skal ansette to rådgivere i 100% stilling. Du kan selv velge om du vil ha kontorsted i Bergen eller Stavanger. Du vil jobbe tett med faglig dyktige kolleger, helsepersonell og med en rekke andre dyktige medarbeidere i spesialisthelsetjenesten og organisasjonen for øvrig.
Din hovedoppgave vil være å lede anskaffelser på vegne av helseforetakene i Helse Vest. Vi har en ledig stilling innen avdeling "Støttetjenester og administrative kjøp" som inneholder kategoriene Administrasjon, HR, Bygg- og eiendomsdrift samt Prehospitalt område. Den andre stillingen er innen avdeling Kirurgiske og medisinske varer som inneholder kategoriene kirurgiske produkter, medisinske forbruksvarer og medisinsk grunnutstyr. Det kan for begge stillingene også bli aktuelt å gjennomføre, eller delta i, nasjonale anskaffelser, samt anskaffelser innenfor andre kategorier.
Du har evne til å lede og gjennomføre anskaffelser i sammensatte fagmiljøer og sikre fremdrift og viktige milepæler. Du har en god merkantil og juridisk forståelse, og evner å sette deg inn i nye problemstillinger og fagfelt. Du bør ha interesse for å sette deg inn i spesialisthelsetjenesten og de aktuelle fagområdene.
Sykehusinnkjøp HF er en prosessbasert organisasjon og det er derfor også viktig for oss at du er engasjert og motiveres av kontinuerlig forbedringsarbeid. Det er videre viktig for oss at du bidrar til kompetansedeling internt, har godt humør og trives i en organisasjon i endring.
Viktige arbeidsoppgaver
- Lede og gjennomføre anskaffelser etter etablerte prosesser
- Bidra til utvikling av kategoristrategier
- Anskaffelsesfaglig rådgivning, vurdering og veiledning
- Bidra til realisering av gevinster for spesialisthelsetjenesten gjennom effektive og gode innkjøp
- Bidra til utvikling og kompetanseheving av foretaket
Kvalifikasjoner
- Høyere utdanning, gjerne innen økonomi eller juridiske fag. Relevant erfaring av et visst omfang kan erstatte kravet til formalkompetanse
- Erfaring med gjennomføring av anskaffelser, av en viss størrelse og kompleksitet
- Erfaring med å koordinere team eller fra prosess- og prosjektstyringsarbeid
- Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
Ønskelig
- Kjennskap til offentlige anskaffelser
- Erfaring med bruk av digitale verktøy og systemer
- Erfaring med analyse, kategorisering, markedsdialog og leverandørutvikling
Personlige egenskaper
- Ansvarlig - du er nøyaktig, serviceinnstilt og selvstendig
- Handlekraftig - du tar initiativ, evner å lede og gjennomføre prosjekter
- Kommuniserende - du er tydelig både muntlig og skriftlig, innbyr til dialog og samarbeider godt
- Inspirerende - du er kompetent, løsningsorientert og har godt humør
- Endringsvillig - du er fleksibel og evner raskt å ta på deg nye oppgaver
- Helhetstenkende - du evner å se Sykehusinnkjøp sitt bidrag til forbedring av spesialisthelsetjeneste
Vi tilbyr
- Konkurransedyktig lønn etter avtale
- Fleksitidsordning
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Trivelig og kompetent arbeidsmiljø
- Noe reisevirksomhet må påregnes
Et godt arbeidsmiljø er preget av mangfold, og vi oppfordrer alle kvalifiserte til å søke – uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, etnisk bakgrunn, seksuell legning og hull i CV-en.
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlista. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søker bli informert, jf. offentlighetslovens §25.
Sykehusinnkjøp HF
Sykehusinnkjøp HF er et nasjonalt foretak som leverer anskaffelses- og innkjøpsrelaterte tjenester til norske sykehus. De fire regionale helseforetakene eier foretaket og er samtidig våre oppdragsgivere. Hovedkontoret vårt er i Vadsø, og vi har divisjonskontor i hele landet. Sykehusinnkjøp HF skal ha strategisk og operativt ansvar for innkjøp i hele spesialisthelsetjenesten, og være profesjonell, spesialisert og tilgjengelig for brukerne. Vi skal fremme innovasjon, og være en pådriver for etisk handel og miljøvennlige innkjøp. Se også www.sykehusinnkjop.no.
Søknadsfrist | 25.09.2022 | |
Stillingsnavn | Rådgiver anskaffelser - senior, divisjon vest | |
Oppdragsgiver | Sykehusinnkjøp HF | |
Arbeidssted | Inger Bang Lunds vei 4, 5059 Bergen, Norge | |
Fylke | Vestland | |
Ansettelsesform | Fast | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 2 | |
Bransjekategori | Administrasjon / Kontor / Personal Offentlige tjenester / Forvaltning |
|
Sist endret | 25.09.2022 22:11 |