Denne annonsen har utløpt.
Kommunestyret har vedtatt å slå sammen virksomhetene skole og barnehage, og vi skal nå rekruttere ny oppvekstsjef. Vi søker etter deg som har et sterkt engasjement og vil jobbe for å sikre barn og unge trygge, allsidige og utviklende oppvekstsvilkår.
Totalt er det over 330 årsverk i oppvekstområdet, fire kommunale barnehager, fire barneskoler, en ungdomsskole og PPT, samt oppsyn med syv private barnehager. Sammen med dine medarbeidere skal du sikre god faglig utvikling i sektoren, og sørge for et godt tverrfaglig samarbeid internt i kommunen.
Vi utvider skoler og bygger ny 8 avdelings barnehage, og vi søker en fremoverlent leder som ivaretar også dette. Du vil få ansvaret for å sette sammen og utvikle lederteamet i oppvekstområdet. Du blir en del av kommunedirektørens ledergruppe og vi ser etter en samfunnsengasjert leder som evner å tenke helhetlig og strategisk.
Arbeidsoppgaver
- Overordnet personal, resultat- og fagansvar, og ansvar for å oppfylle kommunens målsettinger innen sektoren sammen med ledere og ansatte
- Lede og videreutvikle fagområdene skole, PPT og barnehage gjennom godt lederskap
- Samarbeide med regionale og statlige myndigheter
- Bidra med politisk saksutredning, og ansvar for at politiske vedtak innen området iverksettes og gjennomføres
- Være en pådriver for en helhetlig samfunnsutvikling sammen med resten av kommuneledelsen
- Rapportere og gi faglig rådgivning til kommunedirektør
Kvalifikasjoner
- Høyere utdanning, gjerne på masternivå, som er relevant for ansvarsområdet
- Kunnskap og gjerne erfaring fra både skole og barnehage
- Solid og dokumentert ledererfaring, og gjerne lederutdanning
- God økonomiforståelse
- God organisasjons- rolleforståelse, herunder kjennskap til fagorganisasjoners rolle i medvirkning og medbestemmelse
- Digital kompetanse
- Meget god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Erfaring fra og god kunnskap om kommunal og offentlig forvaltning
- God organisasjons- og rolleforståelse, og gjennomføringskraft
- God kjennskap til relevant lov- og avtaleverk
Personlige egenskaper
- Tar ansvar og utøver ledelse basert på åpenhet, respekt og tydelighet
- Er troverdig og har evne til å skape helhetlig kultur og tillit
- Har helhetsforståelse, evne til nytekning og strategisk arbeid
- Søker muligheter for tverrfaglig samarbeid og løsninger
- Er resultatorientert
- Relasjonsbygger med gode kommunikasjons og samarbeidsferdigheter, og evner å forankre og finne gode løsninger
- Er raus, uredd og med stor gjennomføringskraft
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
For nærmere informasjon kan du ta kontakt med kommunedirektør Runar Kristiansen, telefon 901 13 448, eller CRUIT AS - rådgiver Rune Frøyslie, telefon 402 82 150. Henvendelser til rådgiver behandles konfidensielt.
Etter søknadsfristens utløp vil det bli utarbeidet offentlig søkerliste. Søkere som ber om konfidensialitet, må grunngi dette særskilt i søknaden. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv etter ønske om å bli utelatt fra søkerlisten. Søkerne vil i tilfellet bli forhåndsvarslet om offentliggjøring.
Nannestad kommune
Nannestad kommune ved Gardermoen har hatt stor befolkningsvekst de siste årene. Kommunen har nå over 15 000 innbyggere med Nannestad og Maura som de største tettstedene. Fire barneskoler, 11 kommunale og private barnehager, ungdomsskole, videregående skole, to idrettshaller, mange aktive lag og foreninger samt nærhet til skog og mark, gjør Nannestad til en god oppvekstkommune.
Søknadsfrist | 29.08.2022 | |
Stillingsnavn | Oppvekstsjef | |
Oppdragsgiver | Nannestad kommune | |
Arbeidssted | Nannestadvegen 220, 2030 Nannestad, Norge | |
Fylke | Viken | |
Ansettelsesform | Fast | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | Administrasjon / Kontor / Personal Offentlige tjenester / Forvaltning |
|
Sist endret | 29.08.2022 22:11 |