Denne annonsen har utløpt.
Om stillingen
Seksjon for økonomi og juridiske tjenester har ledig en fast stilling som innkjøper. Seksjonen jobber med budsjett- og økonomistyring, regnskap, juridisk bistand og offentlige anskaffelser, og er underlagt avdeling for ressurser og styring sammen med seksjonene HR og virksomhetsstyring. Det er i dag ni ansatte i seksjonen.
Vi søker deg som har erfaring med offentlige anskaffelser, og som i tillegg trives med å jobbe med utviklingsarbeid. Du vil ha en viktig rolle i våre anskaffelsesprosesser, fra planlegging til tildeling, inkludert kontraktsoppfølging av inngåtte avtaler. Du vil også bidra i videreutviklingen av organisasjonens forvaltningsarbeid, fastsetting av rutiner og utvikling av virksomhetens kompetanse innen offentlig lov- og regelverk.
Inkluderende arbeidsliv og mangfold
Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad speile mangfoldet i samfunnet. Det er derfor et personalpolitisk mål å få til en balansert sammensetning av ansatte på tvers av alder og kjønn, og å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn, nedsatt funksjonsevne og personer som har stått utenfor arbeid og utdanning i en lengre periode. Opplysninger om dette kan bli brukt til registerformål.
Arbeidsoppgaver og ansvar vil blant annet være å:
- ha ansvar for enkeltanskaffelser, og være en bidragsyter inn i anskaffelser ledet av andre i seksjonen. Dette innebærer blant annet kvalitetssikring av kravspesifikasjoner, utarbeiding av konkurransegrunnlag og publisering
- være ansvarlig for kontraktsoppfølging av rammeavtaler, og vurdering av behov for å inngå nye rammeavtaler
- bidra med kompetanseheving om anskaffelsesprosesser for hele virksomheten
- veilede medarbeidere og bidra i utvikling og implementering av gode prosesser for anskaffelser
For å få til dette, må du ha følgende kvalifikasjoner:
- minimum tre års høyere utdanning, (lang og relevant realkompetanse kan erstatte kravet om formell utdanning)
- minimum tre års erfaring fra rolle innen offentlige anskaffelser
- god kjennskap til regelverk om offentlige anskaffelser
- gode skriftlige og muntlige norskferdigheter
Det er en fordel om du har juridisk kompetanse.
Personlig egnethet vil også bli tillagt vekt.
Som person kjenner du deg igjen i dette:
- du har en god evne til å jobbe selvstendig
- du har gode evner til å samarbeide og til å koordinere arbeidsprosesser
- du har gode kommunikasjonsevner
- du oppleves som en motiverende og resultatorientert person
Hos oss får du:
- en spennende og lærerik rolle
- mulighet til å være vår ekspert innen anskaffelses-området
- mulighet til å forme anskaffelsesprosessene for et spennende direktorat
- jobbe med et fagområde av stor viktighet for offentlig sektor
- bli en del av en dynamisk organisasjon i stadig utvikling
- arbeidsplass i trivelige, moderne lokaler sentralt i Oslo
- gode muligheter for egen kompetanseutvikling
- fleksitidsordning
- mobiltelefonordning
- medlemskap i Statens Pensjonskasse som gir gunstig pensjonsordning og mulighet for boliglån. Til dette trekkes to prosent av lønnen til lovfestet innskudd
- fast stilling som rådgiver/seniorrådgiver, lønnes med et lønnsspenn mellom kroner 594 400,- og kroner 723 000,- etter Statens lønnsregulativ. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. Lønn blir avtalt etter en samlet vurdering av kvalifikasjoner.
Kompetanse Norge har lokasjoner i tre byer; Oslo, Bergen og Tromsø. Mye av møtevirksomheten på tvers av lokasjoner skjer via Skype, men noe reisevirksomhet må påregnes.
Kontaktperson
Tittel og navn: Seksjonsleder, Abid Hussain
Telefon: 930 02 263
E-post: [email protected]
Offentlig søkerliste
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren selv ber om ikke å føres opp på søkerliste, jf. Offentligloven § 25. Søkere vil i så tilfelle bli informert om dette på forhånd.
Kompetanse Norge
Søknadsfrist | 16.06.2020 | |
Stillingsnavn | Rådgiver/seniorrådgiver - Offentlige anskaffelser | |
Oppdragsgiver | Kompetanse Norge | |
Arbeidssted | Karl Johans gate 7, 0154 Oslo, Norge | |
Fylke | Oslo | |
Ansettelsesform | Fast | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | Offentlige tjenester / Forvaltning Utdanning / Undervisning / Forskning |
|
Sist endret | 22.09.2021 21:12 |