I Bufdir og Bufetat finner du mennesker som hver dag gjør sitt beste for at barn og unge skal få en trygg og god oppvekst, og har ansvar for det statlige barne- og familievernet. Blant annet er det vi som har ansvar for barnevernsinstitusjoner og fosterhjemstjenesten, og vi er det sentrale fagorganet for hele det kommunale og statlige barnevernet.
Med et samfunnsoppdrag som vi tar på største alvor, kreves også IT-tjenester som er smidige, trygge og brukervennlige. For å skaffe, opprettholde og videreutvikle disse har Bufdir etablert et sentralt og solid IT-fagmiljø lokalisert i Tønsberg.
Behovet for brukervennlige løsninger og gode digitaliserte tjenester har aldri vært større, og digitaliseringstakten i offentlig sektor har aldri vært høyere. Med et samfunnsoppdrag som vi tar på største alvor, er det viktig med en digital arbeidsplass som fungerer best mulig for våre ansatte. Bufdir har høye ambisjoner innenfor IT, og opererer etter en bevisst strategi med prosjekter for å bli en mer proaktiv organisasjon.
Nå har vi behov for en prosjektleder dedikert til våre IT-prosjekter som kan holde den røde tråden og sikre at prosjektene bidrar til vårt felles mål. Arbeidsplass er på kontoret vårt i Tønsberg, med fleksible løsninger for hjemmekontor. Noe reising til kontoret i Oslo for møter og samarbeid kan tilkomme.
Hva vil arbeidsdagen din bestå av?
Som prosjektleder vil du ha ansvar for å lede prosjektene og tiltakene som gjennomføres på tvers av divisjon for IT og informasjonssikkerhet, i en spennende tid hvor vi opplever stor satsning fra departementet. Det er mye som skal skje fremover hos oss, og vi har store planer for veien videre. Derfor er det viktig at du som prosjektleder kan se helheten, bygge struktur og rammeverk som fungerer, sørge for smart og riktig ressursbruk, og passe på at våre prosjekter og tiltak på tvers alltid går i samme, riktige retning. Stillingen er formelt plassert i avdeling for applikasjon og arkitektur, og skal jobbe på tvers av divisjon for IT og informasjonssikkerhet.
Mer spesifikt vil du blant annet jobbe med:
- utvikle struktur og felles rammeverk for teknisk prosjektledelse i divisjonen
- prosjektledelse av divisjonens tekniske prosjekter
- samarbeid med avdelingsdirektørene som eier prosjektene
- løpende rapportering til divisjonsledergruppen i ledermøter
- koordinering med leverandører og ut mot Bufetat, hvor majoriteten av våre brukere sitter
- allokering av ressurser etter avtale med ledere
Hva slags person ser vi etter?
I rollen som teknisk prosjektleder i Bufdir vil du støtte på prosjekter og initiativer med varierende teknisk kompleksitet. I noen prosjekter handler det mest om å styre intern ressursallokering – i andre kan du måtte håndtere eksterne konsulenter og leveranser, tekniske veivalg, og rapportering i ulike beslutningsfora.
Dette er en nyopprettet stilling, og som sådan vil du også ha gode muligheter til å påvirke hvordan vi jobber med IT-prosjektledelse i Bufdir. Det betyr at du også kan få ansvar for å sette opp strukturer, arbeidsmåter og verktøy som former din egen arbeidshverdag fremover.
Din rolle vil også skille seg fra mange “klassiske” prosjektlederroller. Der andre kanskje er dypt involvert i et fåtall prosjekter, er det også din jobb hos oss å ha fugleperspektivet. Du har totaloverblikket over pågående prosjekter og initiativer, du sørger for at de alle jobber mot samme mål, du avdekker synergier og avhengigheter, og du sørger for at vi ivaretar den røde tråden - og du gjør dypdykk i enkeltprosjekter der hvor det er hensiktsmessig.
Hva slags bakgrunn har du?
For å lykkes og trives i stillingen, må du ha:
- Relevant utdannelse på høyskole- eller universitetsnivå, fortrinnsvis på bachelorgradsnivå. Ved svært lang og relevant erfaring, kan kravet fravikes.
- Relevant erfaring som har gitt deg både god teknologisk innsikt, og erfaring fra funksjonelle roller relatert til IT-prosjekter – f.eks som IT-prosjektleder, prosessleder, produktleder, delivery manager eller annet
- God skriftlig og muntlig formuleringsevne på norsk
Det er en fordel om du også har:
- god kjennskap til rammeverk for beste praksis innen IT (ITIL, DevOps, Agile)
- kjennskap til prosjektmetodikk som f.eks PRINCE2
- teknisk kompetanse innenfor f.eks. Microsoft Azure, SaaS og tradisjonell IT
- erfaring med offentlige anskaffelsesprosjekter og –rammeverk
For å fungere godt i denne rollen, er det viktig at du kjenner deg igjen i dette:
I denne rollen søker vi en person som trives med å bidra til et godt arbeidsmiljø, og som verdsetter gode relasjoner. Du er en strukturert og organisert person som raskt får oversikt og skaper orden i prosesser. Du har en pragmatisk og god evne til å kommunisere med mennesker av ulike faglige bakgrunner. Du oppleves som en tilgjengelig og proaktiv ressurs for kollegene dine og ser muligheter der andre ser utfordringer. Videre er du rask til å ta initiativ for å gjennomføre forbedringer.
Hva får du hos oss?
Du får stillingskode 1364 som seniorrådgiver med en årslønn på kr. 759 100 - 895 500 (lønnstrinn 75-81). For spesielt kvalifiserte søkere kan det vurderes høyere lønn. Stillingen gir også medlemskap i Statens Pensjonskasse, som inkluderer gunstige boliglån, forsikringer og en solid pensjonsordning.
Vi tilbyr fleksible arbeidstidsordninger og mulighet for hjemmekontor, noe som gir en god balanse mellom jobb og fritid. Hos oss vil du være en del av et engasjert fagmiljø med fokus på fagutvikling og et eget budsjett til dette formålet. Du får anledning til å trene inntil en time i uken i arbeidstiden, og delta i sosiale tiltak med kollegaer.
Dette er en spennende stilling der du kan bidra til utviklingen av direktoratet, og du får muligheten til å gjøre en positiv forskjell for barn, unge og familier – noe vi mener har stor verdi i seg selv.
Høres dette ut som noe for deg?
Da vil vi gjerne høre fra deg! Ta kontakt med våre rekrutteringsrådgivere i Cruit, Arve Nøstdahl (901 71 625/arve at cruit.no) eller Maria Molvær Nesseth (901 70 114/maria at cruit.no).
Informasjon til deg som søker
Inkludering og mangfold er en styrke og gjør at vi kan løse oppgavene våre enda bedre. Derfor ønsker vi oss medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaringer og perspektiver. Har du funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, oppfordrer vi deg som søker til å krysse av i jobbsøkerportalen. Er det kvalifiserte søkere, kaller vi inn minst én i hver gruppe til intervju, og får du jobben, legger vi til rette for deg om du trenger det. Utenom å velge ut riktige kandidater bruker vi ikke avkrysningene til noe annet enn anonymisert statistikk.
Du kan be om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlisten. Dette må i så fall begrunnes. Vi kontakter deg dersom ønsket ditt ikke tas til følge.
Søknad med CV sendes elektronisk via link på denne siden.
Vitnemål og attester med bekreftet stillingsstørrelse og varighet skal lastes opp elektronisk som vedlegg i Webcruiter, samt tas med ved et eventuelt intervju.
Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet
En god barndom varer livet ut! Bufdir har kanskje landets viktigste samfunnsoppdrag: Vi vil gi barn og unge en best mulig oppvekst. Derfor jobber vi med barn, ungdom og familier, og vi tilbyr både barnevernstjenester og familieverntjenester på vegne av staten.
Vi jobber med likestilling og ikke-diskriminering og utjevning av levekårsforskjeller slik at alle skal kunne få de samme mulighetene til å delta i samfunnet uavhengig av blant annet alder, kjønnsidentitet, seksuell identitet eller funksjonsnivå. Vi gjør mye, og framover vil vi gjøre enda mer. Derfor trenger vi fler på laget – vil du være med? Les mer om oss på bufdir.no.
Søknadsfrist | 01.12.2024 | |
Stillingsnavn | IT-prosjektleder | |
Oppdragsgiver | Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet | |
Arbeidssted | Anton Jenssens gate 5, 3125 Tønsberg, Norge | |
Fylke | Oslo | |
Ansettelsesform | Fast | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | Ingeniøryrker IT / Telekommunikasjon / Internett Offentlige tjenester / Forvaltning |
|
Sist endret | 08.11.2024 13:16 |