Vil du være med på et viktig samfunnsoppdrag?
Frequentis søker en Customer Success Manager som skal være en del av teamet som skal innføre og videreutvikle den neste generasjon kontrollrom- og sikkerhetsløsninger (safety critical solutions) for norske beredskaps- og nødetater.
Basert på Frequentis' suksess med levering av landsdekkende systemer og løsninger for beredskaps- og nødetater i Norge i mer enn 15 år, skal vi innføre neste generasjon kontrollroms løsninger til Norge. Vi ønsker derfor å styrke vårt erfarne kunde-team med en Customer Success Manager med sterk teknisk kompetanse.
Du vil være det teknisk fokuserte bindeleddet mellom kunden og interne tekniske eksperter i Norge og internasjonalt.
Du er kjent med de operasjonelle prosessene til norske beredskaps- og nødetater, og utvikler tekniske og løsningskonsepter basert på kundenes behov og krav. Derfor er det en fordel med domenekunnskap innen beredskaps- og nødetater (blålys; politi, brannvesen og helse og oransje-lys; andre uttrykningsetater), samt teknisk presales-erfaring/kompetanse for å lykkes i rollen.
Du vil være kundens primære kontaktpunkt som teknisk rådgiver. Rollen forvalter de tekniske aspektene ved kundens road-map og sikrer kontinuerlig tilpasning til porteføljen av tilbudte produkter og tjenester. I denne forbindelse opptrer Customer Success Manager som en oversetter som kan samhandle med kunderepresentanter på ulike nivåer og fagområder (tekniske, kommersielle, salg, ledelse, etc.). Customer Success Manager kan i samarbeid med kunden skape, vurdere og iverksette tekniske konsepter.
Customer Success Manager er ansvarlig for de tekniske aspektene ved løsningen, og skal bidra til at kunden kan implementere sin strategi. Customer Success Manager rapporterer til Key Account Manager (KAM) i Oslo som er ansvarlig for den overordnede kundestrategien for å møte både dagens og fremtidige kundebehov.
I denne rollen er det også mulighet for å samarbeide med andre beredskaps- og nødetater i nabolandene våre.
Hovedoppgaver
- Lytte og forstå kundens behov
- Teknisk rådgivning til nye og eksisterende kunder. Både løsninger i drift og nye prosjekter
- Etablere og utvikle relasjoner med tekniske nøkkelpersoner hos kunder
- Ivareta og forvalte de tekniske aspektene ved kundens road-map
- Bidra med teknisk støtte til KAM
- Bidra med innspill til Product Development Manager til standardproduktets videreutvikling og road-map
- Utvikle tekniske konsepter og løsningsalternativer med kostnadsoverslag i samarbeid med pre-sales og Product Development
- Jobbe med kunde-krav og omsette disse til fremtidig løsning
Ansvarsområder
- Gjennomgå løsningskonsepter basert på kundekrav og Frequentis’ portefølje av tilbudte produkter
- Støtte kundedialog ved løsningsorientert rådgiving, for eksempel ved å bruke både casestudier og suksesshistorier
- Sørger for at produktporteføljen kontinuerlig utvikles i tråd med behovene til norske beredskaps- og nødetater, gjennom aktiv dialog og tilpasning av løsninger for nye og eksisterende installasjoner
- Ansvarlig for teknisk løsning og road-map for kundene inkludert håndtering av endringsforespørsler og oppgraderinger
Utdanning
- Teknisk utdanning på universitet- eller høyskolenivå, minimum bachelor-nivå
Kompetanse og erfaring
- Solid erfaring med løsningsdesign basert på software produkter og må ha god kunnskap om IT infrastruktur og nettverk
- Kjennskap til IT-sikkerhet, forstå ulike sikkerhetskonsepter og innvirkningen på våre løsninger
- Lang erfaring med tilbudsarbeid, har bidratt med å skrive tilbud, samt utarbeide og kvalitetssikre kostnadskalkyler
- Fordel med erfaring fra telekommunikasjon (Voice over IP)
- Kjennskap til beredskaps- og nødetater er ønskelig, men ikke et krav
Ferdigheter
- Norsk eller skandinavisk morsmål, gode engelskkunnskaper (både skriftlig og muntlig)
- Gode presentasjons- og kommunikasjonsevner
- Gode analytiske evner, og i stand til å vurdere og sammenligne ulike løsningsalternativer
- Gode samarbeidsevner og vant til å jobbe med distribuerte internasjonale team
- Viser iniatiativ og er god til å organisere din egen hverdag
Andre formaliteter
- Må kunne fremvise norsk politiattest
- Må kunne sikkerhetsklareres til minst «begrenset» nivå
- Stillingen innebærer i perioder noe reisevirksomhet, hovedsakelig kundebesøk i Norge og til Frequentis hovedkontor i Wien, Østerrike
For å sikre at du lykkes i denne rollen, vil vi tilby et profesjonelt onboardingsprogram med grundig opplæring om vårt selskap, governance og produkter på hovedkontoret vårt i Wien, Østerrike.
Frequentis er sterkt engasjert i mangfold og dette er en viktig prioritet i rekruttering. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn eller kulturell bakgrunn.
Høres dette spennende ut? Da vil vi veldig gjerne snakke med deg! Ta kontakt med rekrutteringsrådgivere fra Cruit for en uforpliktende samtale eller lever din søknad.
Stig Aulid, Tlf 915 16 107 - e-post [email protected]
eller
Bjørn Ursin, Tlf 906 12 900 - e-post [email protected]
Frequentis
Headquartered in Vienna, Austria, and established more than 75 years ago, Frequentis is a global leader in communication and information solutions for safety-critical control centres. The company is active in two key markets: Air Traffic Management (civil and military air traffic control, air defence) and Public Safety & Transport (police, fire brigade, ambulance services, shipping, railways). The Nordic and Baltic division of Frequentis conducts business in Norway, Sweden, Denmark, Finland, Iceland, Estonia, Lithuania, Latvia, Faroe Islands and Greenland, and our regional offices are located in Haakon VIIs gate 6, 0161 Oslo, Norway.
The following is a video to tell you more about Frequentis: https://www.youtube.com/watch?v=5drYRJ_ZU18&ab_channel=FrequentisAG
Søknadsfrist | Lever din søknad i dag, vi behandler søknader løpende! | |
Stillingsnavn | Customer Success Manager | |
Oppdragsgiver | Frequentis | |
Arbeidssted | Haakon VIIs gate 6, 0161 Oslo, Norge | |
Fylke | Oslo | |
Ansettelsesform | Fast | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | IT / Telekommunikasjon / Internett Offentlige tjenester / Forvaltning |
|
Sist endret | 02.10.2024 10:27 |