Denne annonsen har utløpt.
Vi leter etter deg som engasjeres av samfunnsoppdraget vårt, trives med utvikling og endring og som brenner for å skape gode kunde- og brukeropplevelser.
Dette er en spennende mulighet for deg som er opptatt av å skape gode brukerreiser og kundeopplevelser. Du vil få muligheten til å lede og forme arbeidet med å styrke vår digitale synlighet, slik at flere bedrifter, forskere, studenter, kreatører og andre interessenter kan skape verdier av ideer og innovasjoner.
Du vil få ansvar for:
- sette mål og lage strategier for å forbedre våre digitale brukerreiser og kundeopplevelse
- lede arbeidet med analyse av kundeinnsikt, brukertesting og tjenesteutvikling av våre digitale produkter og tjenester
- lede tverrfaglige produktteam
- lede fag team knyttet til utvikling av relevant og engasjerende innhold
Vi ser etter deg som har bred erfaring fra digital produktutvikling og sterk interesse for kommunikasjon og markedsføring.
Erfaring med CRM, CMS og produktledelse vil gi deg ekstra styrke i rollen. En viktig del av rollen er å bygge gode relasjoner til interne og eksterne samarbeidspartnere og aktivt bidra til utvikling av sammenhengene og helhetlige tjenester.
Andre ansvarsområder:
- lede og inspirere et team på ca. 12 personer
- styrke kulturen for utvikling og læring
- innholdsproduksjon, markedsføring og forvaltning av vår visuelle identitet
- videreutvikling av vårt CMS og CRM system
- ansvar for at tjenestene våre er brukervennlige og universelt utformet
- overordnet ansvar for budsjett og personal i seksjonen
- forvalte og utvikle samarbeid med leverandører
- sammen med avdelingsdirektør, utvikle samarbeid med ulike aktører nasjonalt og internasjonalt for å skape nye attraktive produkter og tjenester
Kvalifikasjoner og krav:
- 5 års relevant høyere utdanning
- minimum 3 års relevant ledererfaring
- erfaring med produktledelse, endringsledelse og smidig utvikling er en fordel
- god teknisk forståelse og erfaring fra web og CRM utvikling er en fordel
- faglig interesse og variert erfaring fra markedsføring og innholdsproduksjon er en fordel
- svært god muntlig og skriftlig norsk formidlingsevne
Personlige egenskaper
- trygg person med god evne til å arbeide både strategisk og operativt
- nysgjerrig, utviklingsorientert og løsningsorientert
- gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, og god evne til å motivere ansatte
- strukturert og målorientert og med god gjennomføringsevne
Vi tilbyr
- en sentral rolle i å forme organisasjonens digitale tilstedeværelse
- muligheten til å lede og utvikle et dedikert team av fagfolk
- gode muligheter til faglig og personlig vekst i et sterkt kompetansemiljø
- et godt og sosialt arbeidsmiljø
- fleksibel arbeidstidsordning, sommertid og mulighet for hjemmekontor
- en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet for boliglån i Statens Pensjonskasse
- gode velferdsordninger som trening i arbeidstiden, eget treningsrom og kantine
Stillingen utlyses som seksjonssjef med stillingskode 1211. Lønn og øvrige arbeidsbetingelser avtaler vi nærmere.
Generell informasjon
Et godt arbeidsmiljø er preget av mangfold, og vi oppfordrer alle kvalifiserte til å søke – uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, etnisk bakgrunn, seksuell legning og hull i CV-en.
Hvis vi får kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil vi innkalle minste én kvalifisert søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, må du oppfylle noen krav. Les mer om kravene på Arbeidsgiverportalen.
Vi legger arbeidsforholdene til rette for medarbeidere med nedsatt funksjonsevne.
Vi oppfordrer deg til å krysse av i jobbportalen hvis du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrer bakgrunn. Denne informasjonen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Patentstyret
Patentstyret er et nasjonalt kompetansesenter for immaterielle rettigheter direkte underlagt Nærings- og fiskeridepartementet. Patentstyret hjelper næringslivet med å sikre de verdier som skapes gjennom nye produkter, innovasjon, forskning og utvikling. Vi behandler søknader og tilbyr tjenester i tilknytning til patent-, varemerke- og designrettigheter. Vi deltar i regionalt og internasjonalt samarbeid for å utvikle internasjonalt regelverk i tråd med norske interesser. Arbeidet vårt skal bidra til å bedre norske bedrifters konkurranseposisjon og skape økonomisk vekst i det norske samfunnet. Vi er cirka 250 dyktige medarbeidere, og vi holder til i hyggelige lokaler på Sandaker i Oslo. Vi flytter til nye, flotte lokaler på Valle i Hovinbyen i 2024.
Søknadsfrist | 21.04.2024 | |
Stillingsnavn | Seksjonssjef kunde- og brukeropplevelse | |
Oppdragsgiver | Patentstyret | |
Arbeidssted | Sandakerveien 64, 0484 Oslo, Norge | |
Ansettelsesform | Fast | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | Media / Informasjon / PR Offentlige tjenester / Forvaltning |
|
Sist endret | 21.04.2024 22:10 |