I dag er Metier mest kjent for å være Norges beste prosjektledermiljø, og det skal vi fortsette med å være. Samtidig har vi kommet langt i å være en toneangivende virksomhet innen digitalisering. Våre ambisjoner strekker stadig lengre, og nå ønsker vi å være en ledende bedrift innen teknologi og rådgivning.
Vi er lidenskapelig opptatt av kreative løsninger, og alltid nysgjerrige på hva det neste digitale gjennombruddet blir. Med våre innovative partnerskap og kunder innenfor både offentlig og privat sektor, er vi i Metier divisjon Digital med på å forme den digitale fremtiden.
Vil du være med på reisen?
Vi ser etter konsulenter til både strategisk rådgivende, støttende og utførende roller på vegne av våre kunder. Dine oppgaver vil variere ut fra din senioritet og kompetanse.
For å nå våre ambisjoner trenger vi flere nysgjerrige, kreative og engasjerte hoder, med ulike erfaringsnivå og spisskompetanse, som brenner for digitalisering. Vi ønsker å fylle flere konsulentstillinger innen følgende fagområder:
- Produktledelse, teamledelse og smidig
Vi ser etter deg som har god ledererfaring fra smidige miljøer, og sertifisering innenfor smidige metoder. Kanskje har du tidligere ledet team innen systemutvikling og integrasjon. Vi antar at du føler deg hjemme i smidig manifest, og aller helst kjenner du til rammeverk og metoder som Scrum, SAFe, PRINCE2 Agile mv.
- Endringsledelse og organisasjonsutvikling
Som endringsleder i Digital jobber du typisk i større initiativ, hvor du bidrar med å få endringer gjennomført, slik at de ønskede digitaliseringsgevinster realiseres. Vi ser etter konsulenter med ulik spesialisering og erfaringsnivå som kan jobbe med endringsledelse både på virksomhetsnivå og mot toppledelse. Det er er en fordel om du har erfaring fra praktisk utførende roller og vi ser gjerne sertifisering innen prosjekt- og endringsledelse eksempelvis PROSCI.
- Anskaffelse og logistikk
Innen anskaffelse og logistikk området vil du gjennomføre prosjekter som etablere og utvikle driftsmodeller for innkjøp og logistikk organisasjoner, definere digitale veikart, gjennomføre valg og implementering av støtteverktøy, optimalisere arbeidsprosesser med fokus samspillet mennesker-rutiner-systemer og optimalisering av verdikjeder. Innenfor anskaffelse så gjennomfører vi større strategiske anskaffelser og kontraktsadministrasjon, i privat og offentlig sektor. I tillegg til å gjennomføre prosjekter i team, vil du vil også kunne jobbe i kundens organisasjon som rådgiver, leder eller bidragsyter i forbindelse med investering. Vi ser etter deg som brenner for fagfeltet, og som har lyst til å bidra i å bygge et sterkt fagmiljø på dette området.
- Virksomhetsarkitektur
I rollen som virksomhetsarkitekt vil du ha ansvaret for å analysere kundens eksisterende IT portefølje, legge frem målbilder og handlingsplaner, samt forankre og implementere disse i kundens organisasjon. Arbeidet vil typisk baseres på kundens strategi og mål, som du tar ansvar for å operasjonalisere og implementere. Vi ser etter deg som har minst 5 års konsulenterfaring, gjerne innen arkitekturdomenet. Du er trolig teknolog og holder deg godt oppdatert på ditt fagfelt. I denne rollen er det viktig å ha forståelse av hvordan teknologi og digitalisering kan anvendes for å understøtte virksomhetens mål. Du er trolig ganske detaljorientert, men evner likevel å formidle ditt budskap på en enkel og lettforståelig måte for ledelsen - du vet hva som må til for å omsette strategi til konkrete handlinger. Hos oss vil du få jobbe på et strategisk nivå, tett på forretning og IT, i et sterkt og kompetent fagmiljø. Av sertifiseringer har du kanskje noen av disse: TOGAF, LEAN, PRINCE2.
- IT prosjekt- og programledelse
Vi ser etter deg som har betydelig erfaring fra større IT prosjekter eller initiativer. Vi søker etter flere typer profiler; fra de som typisk bekler en mer administrativ rolle i et PMO, til den tekniske prosjektlederen som styrer de tekniske ressursene. Du er god til å kommunisere. Du evner å skape entusiasme og trivsel i ditt team. Du er trygg innen prosjektfaget, strukturert og organisert, selvgående, og du trives med høyt tempo og stadig nye utfordringer. Du har relevant høyere utdanning fra høyskole eller universitet. Det er en fordel om du i tillegg har relevante sertifiseringer, f.eks. Prince2, Prince2 Agile eller Scrum.
- Forbedring av virksomhetsprosesser, styring og ledelse
Til denne rollen ser vi etter deg som har erfaring fra endring og forbedring av arkitektur, prosesser og samarbeidsformer. Du har trolig jobbet tett på ledelsen i større virksomheter og bidratt både på strategisk og taktisk nivå. Vi tror at du har vært engasjert både i tidligfase med beskrivelser, planlegging og beslutninger, implementering og kanskje med å sikre at gevinstene realiseres. Du har erfaring fra implementering av nye arbeidsmåter, felles prosesser og styring i offentlig og/eller privat sektor. Det er en fordel om du har jobbet med implementering av mål og resultatstyring, balansert målstyring, eller som rådgiver i forbindelse med innføring av større sentrale systemer som ERP. Sertifisering innen, eller erfaring med Lean Six Sigma, Change management – PROSCI / ACMP, Prosjekt- og programledelse PRINCE2, MSP, TOGAF, smidige metoder, kommer godt med.
Hvordan vi jobber
Vi er lidenskapelig opptatt av kreative løsninger, og alltid nysgjerrige på hva det neste digitale gjennombruddet blir. Siden teknologien raskt fornyes må vi være smidige, tenke fremover og se løsninger. Vi trenger flere konsulenter som kan bistå våre kunder med å:
- utvikle og implementere strategier for digitale konkurransefortrinn
- identifisere trender og muligheter som grunnlag for innovasjon
- transformere ideer og konsepter til resultater for kunder
- designe, videreutvikle og gjennomføre forretningsmodeller slik at strategier og innovasjoner kan realiseres
- etablere og styrke porteføljestyring som en driver for innovasjon og digitalisering
Dine egenskaper
Vi søker deg med relevant konsulenterfaring innen offentlig eller privat sektor. Vi har ulike folk hos oss, og som organisasjon er vi opptatt av mangfold – både faglig og personlig. Likevel ser vi for oss at du kjenner deg igjen i flere av disse egenskapene:
- selvstendig og ansvarsfull. Kan ta ledelsen på en naturlig måte, og tar ansvar for kundeleveransen
- ha leveransekraft, begeistring og engasjement for å skape noe rundt deg
- tar initiativ, er engasjert i oppdragene og er selvgående
- komfortabel med å ta dialogen med toppledelsen i virksomhetene du jobber med, og med de ulike interessentene i oppdragene
- evner å levere selv og gjennom andre, og er opptatt av å utvikle de du jobber med
- teamorientert og opptatt av hva vi kan få til sammen – selv om vi er litt forskjellige
- vi gir deg muligheter til kurs og spennende oppdrag – du tar ansvar for din utvikling
- nysgjerrig og interessert i teknologi og nye måter å gjøre ting på
- trives i konsulentrollen, og har god forståelse for kundeperspektivet
- gode kommunikasjonsevner, muntlig og skriftlig, og på norsk og engelsk
- har høyere utdannelse fra høgskole eller universitet
- har minimum 5 års erfaring fra konsulentrollen
I rollen som konsulent vil du:
- gjennomføre kundeprosjekter, selvstendig og/eller i team med andre konsulenter på tvers av andre fagområder i Digital og Metier videreutvikle vår faglige tilnærming og beste praksis
- bidra aktivt til utvikling av Metier sin tjenesteportefølje innen fagfeltet
- være synlig eksternt og internt som en del av vårt fagmiljø
- bidra til kundeutvikling og salg innen våre områder
Du vil komme til et ambisiøst og godt sammensatt miljø med forretningskonsulenter som i hovedsak har teknologisk-, økonomisk- og samfunnsvitenskapelig bakgrunn. Du vil ha muligheten til å jobbe med noen av Nordens heftigste kunder der du vil få spennende og utfordrende arbeidsoppgaver kombinert med faglig utvikling og et bredt og inkluderende miljø. Du vil ha en unik mulighet til å være med å forme både tjenester og vår faglige tilnærming.
Hva får du hos oss?
Som et spesialistselskap innen styring og ledelse, it-prosjekter og -initiativer, har vi tilgang til de mest spennende oppdragene i markedet. Vi vet at vi som organisasjon er summen av våre ansatte. Derfor har vi en flat struktur, hvor våre medarbeidere er i fokus.
I Metier vil du ha muligheten til å jobbe med mange varierte arbeidsoppgaver, ha stor fleksibilitet i stillingen og gode muligheter for karriereutvikling.
Vi preges av et aktivt og inkluderende arbeidsmiljø med hyggelige kollegaer, og et bredt spekter med aktiviteter – både faglige og sosiale. I Metier setter vi trivsel høyt på dagsorden.
- Konkurransedyktig lønn og gode betingelser
- Moderne lokaler på Skøyen
- Tilgang på kurs i Metierskolen, og mulighet for videre sertifiseringer
- Et godt miljø hvor det er høyt under taket
- Spennende oppdrag, oftest i team med andre i Metier eller våre partnere
- Sport- og fritidsgruppe, hvor du får alt fra kajakk-kurs, topptur, sykkellag og yoga til løpegruppe.
- Young Project Professionals – samhandlingsgruppe for yngre medarbeidere med mulighet for blant annet erfaringsutveksling og nettverksbygging
Metier
I Metier løser vi utfordringer som betyr noe, både for våre kunder og for samfunnet generelt. Vårt samfunnsoppdrag er å bidra til bærekraftig utvikling gjennom bedre prosjekter, virksomhetsutvikling og transformasjon.
Målet vårt er å være det selskapet kundene kontakter når de skal planlegge og gjennomføre verdiskapende prosjekter, utviklings- og endringsinitiativ.
Søknadsfrist | Søknader behandles fortløpende | |
Stillingsnavn | Prosjektleder, Programleder, Rådgiver, Virksomhets arkitekt, Produktleder, Endringsleder | |
Oppdragsgiver | Metier | |
Arbeidssted | Hovfaret 10, 0275 Oslo, Norge | |
Fylke | Oslo | |
Ansettelsesform | Fast | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 5 | |
Bransjekategori | IT / Telekommunikasjon / Internett Konsulenter / Frie yrker |
|
Sist endret | 21.09.2023 13:18 |