Denne annonsen har utløpt.
I Bufdir og Bufetat finner du mennesker som hver dag gjør sitt beste for at barn og unge skal få en trygg og god oppvekst, og vi har ansvar for det statlige barne- og familievernet. Blant annet er det vi som har ansvar for barnevernsinstitusjoner og fosterhjemstjenesten, og vi er det sentrale fagorganet for hele det kommunale og statlige barnevernet. Virksomheten har om lag 6500 brukere fordelt på 190 lokasjoner.
Vårt samfunnsoppdrag krever IT-tjenester som er smidige, sikre og brukervennlige. Behovet for brukervennlige løsninger og gode digitaliserte tjenester er stort, og digitaliseringstakten i offentlig sektor har aldri vært høyere. Vi har høye ambisjoner, og utnyttelse av teknologi og digitale tjenester står sentralt i virksomhetens strategi. Bufdir har derfor nylig etablert et IT fagmiljø som en egen divisjon, primært lokalisert i Tønsberg. I denne divisjonen er det tre avdelinger. Nå søker vi etter avdelingsdirektøren som skal lede vårt arbeid med plattformtjenester. For å mestre denne rollen må du ha kompetanse innen ledelse, moderne IT-drift og fokus på helhetlige prosesser for forvaltning av livssyklusen til IT-systemer og infrastruktur.
Er du vår nye avdelingsdirøkter for utvikling og drift av infrastruktur?
IT-divisjonen består i dag av tre avdelinger med totalt 40 ansatte, hvor avdelingen Plattformtjenester har 12 dyktige medarbeidere med kompetanse innen infrastruktur, drift og nettverk. I tillegg til disse har du direkte ansvar for om lag seks konsulenter.
Divisjonen arbeider matriseorientert. For oss betyr det at der medarbeiderne er organisert i team på tvers av avdelingene. Bufdir har et definert målbilde på å være en lærende organisasjon med smidige arbeidsformer. Kontinuerlig forbedringsarbeid står sentralt både for arbeidet i teamene og i arbeidet med utvikling av organisasjonen.
Vi har gjennom de senere årene gjennomført større prosjekter for å endre på driftsmodell og teknologiplattform. Våre tjenester leveres i dag på en Microsoft-plattform i en hybridmodell med både IaaS hos en ekstern partner og skyteknologi basert på Azure. Vårt kontinuerlige forbedringsarbeid skal sikre at vi videreutvikler en skalerbar IT-plattform som hjelper oss til å møte morgendagens endringer, krav og utfordringer. Hos vil du få du stor påvirkningsmulighet, og vil bruke dine teknologiske ferdigheter til å bygge noe som vil gagne mange av de svakeste i vårt samfunn.
I vår stack finner du teknologi basert på Linux, Citrix, VMware, Windows, Microsoft-databaser, Azure, og ulike integrasjoner. Har du tanker om hvordan vi kan gjøre vår infrastruktur bedre og mer effektiv? Da er det deg vi vil høre fra!
Hva får du jobbe med hos oss?
- Overordnet sørge for at systemeiere i Bufdir har et teknologimiljø som kan levere i forhold til produksjonskrav. Herunder inngår å sørge for god informasjonsflyt med relevante interne interessenter, og å sørge for at det finnes riktige synergier.
- Legge planer for vår fremtidige teknologiske utvikling, herunder stille krav til dine omgivelser.
- Sørge for kvalitet i vår arbeidsmetodikk og i det vi produserer
- Personal- og lederansvar for 12 dyktige medarbeidere, samt leverandør- og konsulentansvar som faller innenfor egen avdeling.
- Sørge for at vi har et attraktivt og oppdatert fagmiljø som det er lett å utvikle seg innenfor, og rekruttere til.
Hva slags person ser vi etter?
Du har:
- Relevant høyere utdanning, minimum på bachelorgradsnivå, fortrinnsvis innenfor informatikk, ledelsesteori, eller lignende fagkretser. Lang og relevant arbeidserfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet.
- Minimum fem års relevant arbeidserfaring, hvorav du har jobbet minst tre år nylig i teknologisk hands-on roller innenfor infrastruktur, plattformutvikling og/eller moderne sky-basert infrastruktur
- Erfaring med ledelse – enten som personalleder, prosjektleder, produktleder, eller en annen rolle som har gitt deg erfaring med operativ styring av mennesker i arbeidshverdagen
- Gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig
I tillegg er det fint om du har:
- Erfaring med automatisering og standardisering knyttet til infrastruktur og plattformer
- Kjent med smidige arbeidsmetoder og kontinuerlig forbedring
- Erfaring med leverandørstyring og kontraktsoppfølging
Vi håper du kjenner deg igjen i dette:
- Du er initiativrik og har god gjennomføringsevne
- Som leder er du en som gir dine ansatte handlingsrom innen rammene av sine roller
- Du har evne til å tenke helhetlig og strategisk, og ønsker å utvikle egen arbeidsplass og virksomheten
- Du oppleves som løsningsorientert, og er god til å finne konkrete, praktiske løsninger for å skape fremgang mot større målsetninger
- Du har gode samarbeidsevner og deler din kunnskap
- Du oppleves av dine ansatte som en leder som motiverer og samarbeider
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Hva får du hos oss?
- Du får muligheten til å bidra til å løfte oss slik at vi kan gi barn, unge og familier et enda bedre tilbud. Avlønningen er satt til et sted mellom 950 000 – 1 100 000. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
- Som ansatt i staten kan du benytte deg av fleksitid, sommertid og mulighet for trening i arbeidstiden.
- Lyse og behagelige kontorer i Tønsberg, med god stemning og flinke kollegaer. Du har også mulighet til å benytte hjemmekontor.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse jf. Lov om Statens pensjonskasse, som innebærer en god tjenestepensjonsordning, mulighet for tilbud om boliglån til konkurransedyktige betingelser, samt yrkesskade- og gruppelivsforsikring.
- Du vil bli en del av et engasjert og spennende fagmiljø med fokus på fagutvikling.
Informasjon til deg som søker
Inkludering og mangfold er en styrke og gjør at vi kan løse oppgavene våre enda bedre. Derfor ønsker vi oss medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaringer og perspektiver. Har du funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, oppfordrer vi deg som søker til å krysse av i jobbsøkerportalen. Er det kvalifiserte søkere, kaller vi inn minst én i hver gruppe til intervju, og får du jobben, legger vi til rette for deg om du trenger det. Utenom å velge ut riktige kandidater bruker vi ikke avkrysningene til noe annet enn anonymisert statistikk.
Du kan be om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlisten. Dette må i så fall begrunnes. Vi kontakter deg dersom ønsket ditt ikke tas til følge.
Søknad med CV sendes elektronisk via link på denne siden.
Vitnemål og attester med bekreftet stillingsstørrelse og varighet skal lastes opp elektronisk som vedlegg i Webcruiter, samt tas med ved et eventuelt intervju.
Bufdir
En god barndom varer livet ut! Bufdir har kanskje landets viktigste samfunnsoppdrag: Vi vil gi barn og unge en best mulig oppvekst. Derfor jobber vi med barn, ungdom og familier, og vi tilbyr både barnevernstjenester og familieverntjenester på vegne av staten.
Vi jobber med likestilling og ikke-diskriminering og utjevning av levekårsforskjeller slik at alle skal kunne få de samme mulighetene til å delta i samfunnet uavhengig av blant annet alder, kjønnsidentitet, seksuell identitet eller funksjonsnivå. Vi gjør mye, og framover vil vi gjøre enda mer. Derfor trenger vi fler på laget – vil du være med? Les mer om oss på bufdir.no.
Søknadsfrist | 02.10.2023 | |
Stillingsnavn | Avdelingsdirektør Plattformtjenester | |
Oppdragsgiver | Bufdir | |
Arbeidssted | Olav Trygvasons gate, 3125 Tønsberg, Norge | |
Fylke | Vestfold og Telemark | |
Ansettelsesform | Fast | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | Administrasjon / Kontor / Personal IT / Telekommunikasjon / Internett |
|
Sist endret | 02.10.2023 12:32 |