Denne annonsen har utløpt.
Hva får du jobbe med hos oss?
I Bufdir og Bufetat finner du mennesker som hver dag gjør sitt beste for at barn og unge skal få en trygg og god oppvekst, og har ansvar for det statlige barne- og familievernet. Blant annet er det vi som har ansvar for barnevernsinstitusjoner og fosterhjemstjenesten, og vi er det sentrale fagorganet for hele det kommunale og statlige barnevernet.
Med et samfunnsoppdrag som vi tar på største alvor, kreves også IT-tjenester som er smidige, trygge og brukervennlige. For å skaffe, opprettholde og videreutvikle disse har Bufdir etablert et senter for administrative tjenester som huser et sentralt og solid IT-fagmiljø i Vestfold, lokalisert i Tønsberg.
Behovet for brukervennlige løsninger og gode digitaliserte tjenester har aldri vært større, og digitaliseringstakten i offentlig sektor har aldri vært høyere. Med et samfunnsoppdrag som vi tar på største alvor, er det viktig med en digital arbeidsplass som fungerer best mulig for våre ansatte. IT har høye ambisjoner, og opererer etter en bevisst strategi for å bli en mer proaktiv organisasjon. Derfor er det viktig at de digitale verktøyene vi bruker er sikre, intuitive, og sømløse.
Nå har vi behov for å styrke nettverksteamet vårt med en seniorrådgiver. Det vil være muligheter for hjemmekontor og du kan jobbe fra alle steder hvor Bufdir eller Bufetat har kontorer. Noe reising til avdelingens kontorer i Tønsberg må likevel medregnes.
Hva vil arbeidsdagen din bestå av?
Hos oss skal du utvikle og forbedre våre digitale tjenester med den hensikt å sikre at vi bestandig har den beste måten å jobbe digitalt på. Dette betyr at du må ha god oversikt over våre eksisterende digitale løsninger, og at du oppdager og løser pain points. Hos oss er målet at du skal påvirke hvilke løsninger vi har og hvordan vi bygger de opp – ikke bare utføre. I tillegg er det viktig at du følger med på teknologiutviklingen i markedet, slik at når vi behøver å gjøre endringer vet du hvordan du skal finne, anskaffe og implementere de løsningene som passer best for oss.
Stillingen er plassert i seksjon Plattformtjenester, men du vil ha god kontakt med resten av vår organisasjon. Vår oppgave er å sikre trygge og stabile løsninger for ca. 6500 brukere fordelt på 230 lokasjoner. Våre tjenester leveres på en Microsoft-plattform i en hybridmodell med både IaaS hos en partner og skyteknologi basert på Azure.
Mer spesifikt vil du blant annet jobbe med:
- Etablering, oppfølging og automatisering av driftsrutiner og vedlikeholdsoppgaver, proaktiv tilretteleggelse for sikker drift av tjenestene, opplæring av driftspersonell, etablering og oppdatering av dokumentasjon
- Bidra til design og implementering av løsninger i datasenternettverket (on-prem, hybrid og cloud)
- Ansvar for datasenternettverk, brannmurer og nettverk ute på lokasjonene med switching, routing og trådløst i samarbeid med driftsteamet
- Oppfølging av leverandører og lokasjoner
- Utvikling/test av nye tjenester for brukere
- Sikre teknisk gjeld i forbindelse med overgang til sky, samt koordinering og kartlegging i forbindelse med implementering av ny og mer moderne hardware
Hva slags person ser vi etter?
Vi ser etter deg som er proaktiv i din kontakt med folk rundt deg. For å klare dette på en god måte er det nødvendig at du har svært god tech-kompetanse, men også at du er en do'er som tar tak i problemer når du ser de.
Du har:
- Relevant utdanning fra høgskole/universitet. Lengre og særlig relevant erfaring kan i enkelte tilfeller kompensere for utdanningskravet
- Minimum 3 års relevant erfaring, hvor du blant annet har jobbet med:
- Drift av infrastruktur i større miljøer
- En eller flere Cisco-teknologier, som WLC, ISE, Prime, ACI, Meraki og Catalyst
- Gode norskkunnskaper muntlig og skriftlig
I tillegg er det fint om du har:
- Erfaring med skyteknologi, særlig Azure
- Erfaring med brannmurteknologier, da gjerne Checkpoint og Azure Firewall
- Erfaring med å drive prosjekter
- Evne til å se helheten og detaljene ved å anvende ledende rammeverk innen risikostyring og informasjonssikkerhet
Vi håper du kjenner deg igjen i dette:
- Du brenner for faget ditt, og tar gjerne initiativ til forbedringer og nye prosjekter
- Du er god til å diskutere teknologi og veivalg med andre teknologer, men også med de som har mindre teknisk bakgrunnskunnskap
- Du er god til å lytte, og det gjør at du ofte ser behov og hull som andre ikke har tenkt på
- Du har en genuin interesse for digitalisering og teknologiutvikling
Hva får du hos oss?
Stillingen er plassert i statlig lønnsregulativ i stillingskode 1364 seniorrådgiver, med p.t. 600 000- 790 000 kr/år. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
Hos oss får du også medlemskap i Statens Pensjonskasse, som blant annet betyr tilbud om gunstige boliglån og forsikringer, og en god pensjonsordning.
I tillegg kan vi tilby:
- Fleksible ordninger for arbeidstid og hjemmekontor, som bidrar til god balanse mellom arbeid og fritid
- Et engasjert og spennende fagmiljø med fokus på fagutvikling.
- Mulighet til å trene inntil en time i uken, i arbeidstiden.
- Sosiale tiltak sammen med gode kolleger.
- En spennende stilling hvor du vil kunne sette ditt preg på morgendagens kompetanse innen nettverk og IT. Du vil få være med å påvirke, og har myndighet til å foreslå retning og forbedringer i utviklingsarbeidet.
- Du får være med på å løfte oss slik at vi kan gi barn og unge og familier et enda bedre tilbud, og det mener vi har en stor verdi i seg selv.
Høres dette ut som noe for deg?
Da vil vi gjerne høre fra deg! Ta kontakt med våre rekrutteringsrådgivere i Cruit, Arve Nøstdahl (901 71 625/[email protected]) eller Maria Molvær Nesseth (901 70 114/[email protected]).
Les dette før du søker!
Gi oss et godt bilde av deg!
Når vi velger ut kandidater, er det viktigste for oss å vite at du kan gjøre jobben godt om du får den. Når du fyller ut informasjonen om deg selv, er det viktig at du beskriver hva du har gjort tidligere, konkrete resultater du har oppnådd og andre ting du synes er relevante. Da får vi et så rettferdig bilde av deg og kvalifikasjonene dine som mulig.
Er du en ressurs vi ikke vet om?
Vi mener at et bredt spekter av medarbeidere gjør at vi får nye tanker og perspektiver og kan løse oppgavene våre enda bedre. Derfor ønsker vi oss medarbeidere som kan ulike ting, som har ulik bakgrunn, og som har opplevd ulike ting i livet. Vi har få medarbeidere med nedsatt funksjonsevne, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, så om du kan krysse av for noe av dette i jobbsøkerportalen, oppfordrer vi deg til å gjøre det. Med en slik bakgrunn kan du være en verdifull ressurs og tilføre oss viktige impulser vi ikke har, og vi kaller inn minst én kvalifisert søker innenfor hver av de tre kategoriene. Får du jobben, legger vi naturligvis til rette for deg om du trenger det. Utenom å sørge for at vi velger ut de riktige kandidatene bruker vi ikke avkrysningene til noe annet enn anonymisert statistikk.
Søkerlisten er offentlig
Det er viktig med åpenhet og gjennomsiktighet i forvaltningen. Derfor blir alle som søker en stilling hos oss, satt opp på den offentlige søkerlisten om de ikke oppgir en god grunn. Om du har bedt om å ikke bli satt opp på listen, tar vi kontakt med deg om vi ikke kan ta ønsket ditt til følge.
Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet (Bufdir)
En god barndom varer livet ut! Bufdir har kanskje landets viktigste samfunnsoppdrag: Vi vil gi barn og unge en best mulig oppvekst. Derfor jobber vi med barn, ungdom og familier, og vi tilbyr både barnevernstjenester og familieverntjenester på vegne av staten.
Vi jobber med likestilling og ikke-diskriminering og utjevning av levekårsforskjeller slik at alle skal kunne få de samme mulighetene til å delta i samfunnet uavhengig av blant annet alder, kjønnsidentitet, seksuell identitet eller funksjonsnivå. Vi gjør mye, og framover vil vi gjøre enda mer. Derfor trenger vi fler på laget – vil du være med? Les mer om oss på bufdir.no.
Søknadsfrist | 21.02.2023 | |
Stillingsnavn | Senior Nettverkskonsulent | |
Oppdragsgiver | Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet (Bufdir) | |
Arbeidssted | Fredrik Selmers vei, 0663 Oslo, Norge | |
Fylke | Oslo Vestfold og Telemark |
|
Ansettelsesform | Fast | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | IT / Telekommunikasjon / Internett Offentlige tjenester / Forvaltning |
|
Sist endret | 21.02.2023 23:11 |