Denne annonsen har utløpt.
Hos Bufdir finner du mennesker som hver dag jobber for at barn og unge skal få en trygg og god oppvekst. Vi er det sentrale fagorganet for hele det kommunale og statlige barne- og familievernet, og har blant annet ansvar for barnevernsinstitusjonene og fosterhjemstjenesten.
I Bufdir er anskaffelsesområdet per i dag organisert i stab, direkte under direktøren. Dette er fordi det er viktig for oss at anskaffelser foregår på en riktig og god måte. Staben som skal sørge for dette består for tiden av 17 medarbeidere. Disse gjennomfører selvstendige anskaffelsesprosesser, og har i tillegg ansvar for Bufdir og Bufetats innkjøpspolitikk, rutiner og maler, samt etterlevelse av rutiner og praksis knyttet til anskaffelser. Anskaffelsesstaben har en bred samhandling med hele Bufdir og Bufetats virksomhet, og har også ansvar for å rådgi og veilede direktoratet og regionene med sine egne anskaffelsesprosesser.
Totalt sett består Bufdir og Bufetat av om lag 6000 ansatte - så nedslagsfeltet her er stort. Vi har definert våre innkjøpsområder som varer- og tjenester, konsulent og rådgivning, forskning og kunnskap, eiendomsforvaltning og dimensjonering og kjøp av barnevernstjenester. Anskaffelser hos oss kan innebære alt fra hjertestartere og konsulenttjenester, til større IKT-anskaffelser. I en virksomhet med et viktig samfunnsoppdrag for barn og familier, er det viktig at staben innen anskaffelser har bred samhandling med hele Bufdir/Bufetats virksomhet.
Vi ønsker å styrke avdelingens samarbeid med de ulike regionene i Bufetat, slik at vi sammen kan lære av hverandre, og utvikle prosesser som passer ulike arbeidshverdager.
Hva vil arbeidsdagen din bestå av?
I rollen som fagansvarlig og seniorrådgiver hos oss vil du primært arbeide med ordinære anskaffelsesprosesser som følger regelverket (i noe mindre grad saker etter unntaksbestemmelsene). Du vil ha selvstendig ansvar for store og små anskaffelser, mange av dem av stor strategisk viktighet. Som fagansvarlig vil du også ha et koordineringsansvar for de pågående anskaffelsene og bidra med støtte og veiledning for øvrige medarbeidere i staben, avklaringer og fremdrift i vanskelige saker samt styringen av Bufetat på området. Det er en forventning at du tar initiativ til og er en sterk bidragsyter til faglig utviklingsarbeid. Du vil videre avhjelpe ledelsen når det gjelder planlegging, prioriteringer og beslutninger. Vi søker altså deg som er motivert for å bidra til et faglig løft, og være en spydspiss for faglig og prosessmessig utvikling.
Dette blir noen av dine arbeidsoppgaver:
- Fagansvar for området anskaffelser av varer og tjenester etter LOA/FOA - lov og forskrift om offentlige anskaffelser. Bidra med faglige råd og avklaringer.
- Bidra med lederstøtte, planlegging og avklaringer i anskaffelsesprosesser i virksomheten
- Lede og gjennomføre selvstendige anskaffelsesprosesser
- Bygge videre på og utvikle den faglige samhandlingen med regionene i Bufetat, med hensikt om å bidra til kompetansemessig og prosessmessig utvikling av hele virksomhetens arbeid
- Være ansvarlige for og drive faglige arenaer og diskusjonsplattformen internt i staben og ved behov i virksomheten for øvrig
- Være Bufdirs representant inn i ulike fora og fagnettverk internt og eksternt
- Bidra til faglige føringer for Bufetat på anskaffelsesområdet, samt bidra til at både direktorat og etat jobber i henhold til virksomhetens innkjøpspolitikk, herunder bidra til å sikre riktig avtaledekning av nødvendige varer og tjenester
- Være en bidragsyter for utvikling av kompetanse og kunnskap internt i staben og i virksomheten for øvrig
- Videreutvikle virksomhetens bruk av KGV/KAV i samarbeid med kollegaer
Hvilken bakgrunn har du?
- Høyere utdannelse innen økonomi, jus eller annet relevant fagområde*
- Solid innkjøpsfaglig erfaring som har gitt deg:
- Omfattende erfaring med innkjøps- og anskaffelsesprosesser
- God innsikt i relevante lov- og regelverk, og erfaring med å gjøre vurderinger i henhold til dette (herunder blant annet LOA/FOA)
- Erfaring fra saker med stor kompleksitet, stor prosessrisiko, og/eller klagesaker
- God kjennskap til og erfaring med bruk av KGV og/eller KAV
- Svært gode norskferdigheter, muntlig og skriftlig
- Det er en fordel med erfaring fra norsk offentlig sektor
* Ved svært lang og relevant arbeidserfaring kan kravet om utdannelse fravikes.
Hvem ser vi etter?
Som person håper vi du kjenner deg igjen i dette:
- Din erfaring med anskaffelsesprosesser har gitt deg trygghet i gjennomføringen av anskaffelser, og du er bevisst på virksomhetens behov
- Du balanserer pragmatisk når ulike hensyn må settes opp mot hverandre, og du kan ha "is i magen" når det trengs
- Du er nysgjerrig på nye fagområder, og motiveres av muligheten til å sette deg inn fagområdene innenfor vår virksomhet
- Du er god på å veksle mellom å ha overblikk og å ha detaljfokus
- Du brenner for faget ditt, og tar gjerne initiativ til forbedringer og nye prosjekter
- Du er god til å lytte, og det gjør at du ofte ser behov og “hull” som andre ikke har tenkt på
- Du identifiserer problemer - og tar ansvar for å løse dem
- Du er en relasjonsbygger som er god i samarbeid
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt for denne rollen.
Hva får du hos oss?
Hos oss får du gode muligheter til å videreutvikle og forbedre våre innkjøpsprosesser, og til å utvikle og forbedre arbeidet med anskaffelser. Du vil også få en stillingen med mye ansvar, og du vil ha en betydelig grad av selvstendig beslutningsmyndighet.
Stillingen er plassert i statlig lønnsregulativ i stillingskode 1364 seniorrådgiver, med p.t. kr. 700.000 - 850.000,- per år. Avlønning vurderes etter utdanning og erfaring. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
Hos oss får du også medlemskap i Statens Pensjonskasse, som blant annet betyr tilbud om gunstige boliglån og forsikringer, og en god pensjonsordning.
Dette, i tillegg til:
- Fleksible ordninger for arbeidstid og arbeid hjemmefra, som bidrar til god balanse mellom arbeid og fritid
- Nye kontorlokaler sentralt på Helsfyr
- Et engasjert og spennende fagmiljø med fokus på fagutvikling
- Mulighet til å trene inntil en time i uken, i arbeidstiden
- …og et nytt, velutstyrt treningsrom i kontorlokalene, som du kan bruke i og utenfor arbeidstid
- Komplekse utfordringer innenfor innkjøps- og anskaffelsesfaget, som kan gi deg stor faglig og organisasjonsmessig utvikling
- Muligheter for faglig videreutvikling i form av kurs, sertifiseringer og videreutdannelse etter avtale
Nysgjerrig?
Da håper vi at vi hører fra deg! Du kan benytte søknadsskjemaet for å sende oss din CV til vurdering. Hvis du har spørsmål er du hjertelig velkommen til å kontakte våre rekrutteringsrådgivere i Cruit - Hanne Paulsen Ødegård, eller Maria Molvær Nesseth.
Opplysninger til deg som søker
I Bufetat er vi mest opptatt av dine kvalifikasjoner for stillingen du leser om. Dersom du synes denne stillingen er interessant håper vi å høre fra deg, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming, hull i CV, nasjonal/etnisk bakgrunn, eller andre utenforliggende faktorer. Av samme grunn behøver du heller ikke å skrive et omfattende søknadsbrev - en CV som sier noe om hvem du er, hva du har gjort og hvordan vi kontakter deg, er mer enn nok.
Inkludering og mangfold er en styrke og gjør at vi kan løse oppgavene våre enda bedre. Derfor ønsker vi oss medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaringer og perspektiver. Har du funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, oppfordrer vi deg som søker til å krysse av i jobbsøkerportalen. Er det kvalifiserte søkere, kaller vi inn minst én i hver gruppe til intervju, og får du jobben, legger vi til rette for deg om du trenger det. Utenom å velge ut riktige kandidater bruker vi ikke avkrysningene til noe annet enn anonymisert statistikk.
Du kan be om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlisten. Dette må i så fall begrunnes. Vi kontakter deg dersom ønsket ditt ikke tas til følge.
Bufdir
En god barndom varer livet ut! Bufdir har kanskje landets viktigste samfunnsoppdrag: Vi vil gi barn og unge en best mulig oppvekst. Derfor jobber vi med barn, ungdom og familier, og vi tilbyr både barnevernstjenester og familieverntjenester på vegne av staten.
Vi jobber med likestilling og ikke-diskriminering og utjevning av levekårsforskjeller slik at alle skal kunne få de samme mulighetene til å delta i samfunnet uavhengig av blant annet alder, kjønnsidentitet, seksuell identitet eller funksjonsnivå.
Vi gjør mye, og framover vil vi gjøre enda mer. Derfor trenger vi fler på laget – vil du være med? Les mer om oss på bufdir.no.
Søknadsfrist | 06.02.2022 | |
Stillingsnavn | Seniorrådgiver/fagansvarlig Anskaffelser | |
Oppdragsgiver | Bufdir | |
Arbeidssted | Fredrik Selmers vei 3, 0663 Oslo, Norge | |
Fylke | Oslo | |
Ansettelsesform | Fast | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | Offentlige tjenester / Forvaltning Økonomi / Regnskap |
|
Sist endret | 06.02.2022 23:11 |