Denne annonsen har utløpt.
IMDi har et viktig samfunnsoppdrag med å bosette, integrere og gi kompetanse til flyktninger som kommer til Norge.
IMDi vil hjelpe flyktningene på en smidig, effektiv og menneskelig måte
gjennom digitaliseringsverktøy for å sikre at de mottar bistand så fort som mulig.
IMDi skal satse tungt for å lykkes med neste trinn i digitaliseringsreisen, blant annet gjennom å styrke avdelingen Digitalisering med både arkitekter, testledere, prosjektledere og PMO.
IMDI har ambisiøse digitaliseringsmål og Digitaliseringsavdelingen skal styrkes videre med en testleder som vil jobbe med flere spennende utviklingsprosjekter på integreringsfeltet.
Vi ser etter deg som brenner for testfaget, og som ønsker å bidra til kontinuerlig forbedring av prosesser og metodikk. Vi ser etter deg som har flere år med relevant arbeidserfaring eller en som har litt mindre erfaring, men har store faglige ambisjoner.
Om du verdsetter annerledeshet og det å kunne være en del av en arbeidsplass som rommer ulike bakgrunner, forutsetninger og kompetanse bør du fortsette å lese nedover.
For oss i IMDi er ikke mangfold og inkludering bare buzzwords, men en sentral bærebjelke for et godt og rikt arbeidsmiljø. Hvis du ønsker å utvikle deg som testleder og utfordre hvordan IMDis fremtidige tjenester ser ut, er dette stillingen for deg.
Arbeidsoppgaver:
- Lede, administrere, planlegge og koordinere gjennomføringen av testaktiviteter i prosjekt
- Håndtere krav, risiko og avvik, samt rapportering
- Lede, koordinere og følge opp fagressurser i tverrfaglig testteamet
- Bidra til utarbeidelse av testbeskrivelser og generering av testdata
- Bidra til prosessforbedringer og kompetanseheving innen testområdet
- Bidra aktivt i å utvikle et fagmiljø innen testområdet
Kvalifikasjoner
Dette må du ha:
- Høyere utdannelse på minimum bachelornivå, gjerne innen teknologi. Lengre relevant erfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet
- Erfaring med gjennomføring av test og testledelse i utviklingsprosjekter, gjerne fra smidig leveranseløp
- God kjennskap til verktøy for testing og testadministrasjon, eksempelvis TFS, VSTS, HP Quality Center
- Tilstrekkelig teknisk innsikt til å kunne spesifisere behov for testmiljøer
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
Det er en fordel om du har:
- Hands-on erfaring med å planlegge både funksjonelle og ikke-funksjonelle tester, automatiske og manuelle tester
- Erfaring med IT-utvikling i skybaserte løsninger
- Erfaring med etablering av testmiljø med syntetiske og/eller anonymiserte testdata
- Relevante sertifiseringer som f.eks ISTQB eller lignende
For å lykkes og trives i rollen, må du:
- Ha lidenskap for testfaget
- Er løsningsorientert og opptatt av å yte god service både internt og eksternt
- Ha gode gjennomføringsevner og er resultatorientert
- Ha gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter
- Selvstendig og strukturert
- Alltid være på jakt etter forbedring
Dette kan vi tilby deg:
- Gode muligheter for kompetanseutvikling
- En mangfoldig arbeidsplass
- Lønn i henhold til statens regulativ som prosjektleder (stillingskode 1113) fra kr 700 000 til kr 825.900. For
- spesielt kvalifiserte søkere kan noe høyere lønn vurderes.
- Fleksibel arbeidstid
- Et godt faglig og flerkulturelt arbeidsmiljø bestående av engasjerte medarbeidere med bredt sammensatt faglig bakgrunn og høy kompetanse
- Du vil, som ansatt i staten, bli medlem i Statens pensjonskasse, som gir deg mange goder i tillegg til livsvarig alderspensjon og AFP: Du kan ha rett til økonomisk støtte hvis du blir syk eller ufør, du blir forsikret mot yrkesskade eller yrkessykdom, og du får gode betingelser på boliglån. Les mer om ansattgodene dine på spk.no/medlemskap-i-spk.
Integrerings- og mangfoldsdirektoratet
Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi) er et direktorat underlagt Arbeids- og inkluderingsdepartementet (AID). IMDi er et gjennomføringsorgan for integreringspolitikken, og skal som forvaltningsorgan og kompetansesenter styrke kommunenes, sektormyndighetenes og andre samarbeidspartneres kunnskap og kompetanse om integrering og mangfold, slik at kommuners og sektorers samfunnsoppdrag kan utføres best mulig. Direktoratets hovedarbeidsområder er bosetting av nyankomne med flyktningbakgrunn og oppfølging av introduksjonsloven, bidra til økt sysselsetting blant personer med innvandrerbakgrunn, dialog med minoritetsbefolkningen, tilrettelegging av offentlige tjenester, forebygging av tvangsekteskap, kunnskapsutvikling og -formidling. IMDi er nasjonal fagmyndighet for tolking i offentlig sektor.
Direktoratet ble opprettet 1. januar 2006 og har ca. 250 ansatte fordelt på kontorer i Narvik og Oslo. Ca. 35 prosent av IMDis ansatte har innvandrerbakgrunn. Direktoratet har i 2022 ca. 302,5 mill. kr. i driftsbudsjett og forvalter i overkant av 7,4 mrd. kr. i tilskuddsmidler.
IMDi ønsker å gjenspeile mangfoldet i samfunnet, og det er et personalpolitisk mål å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn. IMDi oppfordrer kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss uten hensyn til etnisitet, religion, kjønn, alder, seksuell orientering og funksjonsevne.
IMDi jobber for å realisere regjeringens inkluderingsdugnad om at 5 % av nyansettelser i staten skal være personer med nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en. IMDi er en IA-virksomhet, som innebærer at både arbeidsgiver og de ansatte forplikter seg til systematisk samarbeid for å oppnå mer inkluderende arbeidsplasser.
I samsvar med Offentleglova kan en søker offentliggjøres på søkerliste selv om han/hun har bedt om at søknaden behandles konfidensielt. Vedkommende vil i så fall bli varslet før offentliggjøring.
Søknadsfrist | 04.05.2022 | |
Stillingsnavn | Testleder | |
Oppdragsgiver | Integrerings- og mangfoldsdirektoratet | |
Arbeidssted | Tollbugata 20, 0152 Oslo, Norge | |
Fylke | Oslo | |
Ansettelsesform | Fast | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | IT / Telekommunikasjon / Internett Offentlige tjenester / Forvaltning |
|
Sist endret | 04.05.2022 22:11 |