Denne annonsen har utløpt.
IMDi har et viktig samfunnsoppdrag med å bosette, integrere og gi kompetanse til flyktninger som kommer til Norge.
IMDi vil hjelpe flyktningene på en smidig, effektiv og menneskelig måte gjennom digitaliseringsverktøy for å sikre at de mottar bistand så fort som mulig.
IMDi skal satse tungt for å lykkes med neste trinn i digitaliseringsreisen, blant annet gjennom å styrke avdelingen Digitalisering med både arkitekter, testledere, prosjektledere og PMO.
Avdeling Digitalisering har ansvar for IMDis utviklingsportefølje på våre fagområder. Porteføljestyring, prosjektstyring og arkitekturstyring er innført og under kontinuerlig utvikling. Vi har ambiøse digitaliseringsmål, og for å lykkes med målene og utviklingsarbeidet må tjenester, arbeidsformer og bruk av teknologi etableres på nye måter.
Vi ser etter to prosjektledere som kan bidra å styrke avdelingen og digitaliseringsreisen til IMDi. Vi ser etter én som er konseptuell og har stor IT-kompetanse, og en prosjektleder som vil lede prosjekter som vil inkludere flere etater. Som prosjektleder vil du lede digitale utviklingsprosjekter fra konsept til realisering, herunder styre fremdrift, planer, kostnader, risikovurderinger, ressurser og kvalitet.
Med mange pågående digitaliseringsprosjekter, samtidig som viderutvikling og forvaltning har høy aktivitet, er det behov for flere prosjektledere for å sikre helhetlige løsninger og langsiktig gevinstrealisering i IMDi. Du vil arbeide i et tverrfaglig utviklingsmiljø innen digitalisering, med interne og eksterne fagpersoner.
Om du verdsetter annerledeshet og det å kunne være en del av en arbeidsplass som rommer ulike bakgrunner, forutsetninger og kompetanse bør du fortsette å lese nedover.
For oss i IMDi er ikke mangfold og inkludering bare buzzwords, men en sentral bærebjelke for et godt og rikt arbeidsmiljø. Hvis du ønsker å utvikle deg som prosjektleder og utfordre hvordan IMDis fremtidige tjenester ser ut, er dette stillingen for deg.
Dette er jobben:
- Lede digitale utviklingsprosjekter fra konsept til realisering, herunder styre fremdrift, planer, kostnader, risikovurderinger, ressurser og kvalitet
- Samarbeide tett med prosjektkontoret, prosjekteier, fagressurser og leverandører
- Bidra aktivt til en løpende og god dialog rundt utfordringer knyttet til for eksempel ressurstilgang, interessenter, håndtering av usikkerheter og kvalitetsutfordringer, samt oppståtte avvik i fremdrift, kostnader, omfang, etc.
- Motivere alle involverte til å bidra til å oppnå prosjektets mål innenfor definerte krav og forventninger
- Planlegge og lede ulike prosesser som prosjektgruppemøter, workshops og brukermedvirkningsaktiviteteter
- Planlegge og lede anskaffelser
- Rapportere prosjektstatus jevnlig til styringsgruppen for IMDis digitaliseringsprogram
- Bidra aktivt til videreutvikling av IMDis prosjektmetodikk i henhold til rammeverket fra Statens Prosjektveiviser
Kvalifikasjoner:
Dette må du ha:
- Høyere utdanning på minimum bachelornivå, men lengre, relevant erfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet
- Minimum 3 års erfaring som prosjektleder innen IT
- Gode kommunikasjonsevner på norsk
- Sertifisering(er) innen Prince2, ITPP, PMP eller lignende
I tillegg er det en fordel om du har:
- Erfaring med smidige metodikker som Lean eller Agil
- Erfaring fra offentlig forvaltning
- Erfaring med Difis prosjektveiviser
Vi tror du:
- Er trygg i rollen som prosjektleder
- Er selvstendig, initiativsterk og strukturert
- Har gode gjennomføringsevner og er resultatorientert
- Er pedagogisk til å få andre med seg både internt og eksternt
- Evner å lage kompromiss og finne gode løsninger
- Har en stor lidenskap for prosjektledelse
Dette kan vi tilby deg:
- Frihet til å lede prosjekter på din måte fra A-Å
- Gode muligheter for kompetanseutvikling
- Lønn i henhold til statens regulativ som Prosjektleder (stillingskode 1113), med lønn fra kr 700 000 til kr 825 900. For spesielt kvalifiserte søkere kan noe høyere lønn vurderes.
- Fleksibel arbeidstid
- Et godt faglig og flerkulturelt arbeidsmiljø bestående av engasjerte medarbeidere med bredt sammensatt faglig bakgrunn og høy kompetanse
- Du vil, som ansatt i staten, bli medlem i Statens pensjonskasse, som gir deg mange goder i tillegg til livsvarig alderspensjon og AFP: Du kan ha rett til økonomisk støtte hvis du blir syk eller ufør, du blir forsikret mot yrkesskade eller yrkessykdom, og du får gode betingelser på boliglån. Les mer om ansattgodene dine på spk.no/medlemskap-i-spk.
Integrerings- og mangfoldsdirektoratet
Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi) er et direktorat underlagt Arbeids- og inkluderingsdepartementet (AID). IMDi er et gjennomføringsorgan for integreringspolitikken, og skal som forvaltningsorgan og kompetansesenter styrke kommunenes, sektormyndighetenes og andre samarbeidspartneres kunnskap og kompetanse om integrering og mangfold, slik at kommuners og sektorers samfunnsoppdrag kan utføres best mulig. Direktoratets hovedarbeidsområder er bosetting av nyankomne med flyktningbakgrunn og oppfølging av introduksjonsloven, bidra til økt sysselsetting blant personer med innvandrerbakgrunn, dialog med minoritetsbefolkningen, tilrettelegging av offentlige tjenester, forebygging av tvangsekteskap, kunnskapsutvikling og -formidling. IMDi er nasjonal fagmyndighet for tolking i offentlig sektor.
Direktoratet ble opprettet 1. januar 2006 og har ca. 250 ansatte fordelt på kontorer i Narvik og Oslo. Ca. 35 prosent av IMDis ansatte har innvandrerbakgrunn. Direktoratet har i 2022 ca. 302,5 mill. kr. i driftsbudsjett og forvalter i overkant av 7,4 mrd. kr. i tilskuddsmidler.
IMDi ønsker å gjenspeile mangfoldet i samfunnet, og det er et personalpolitisk mål å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn. IMDi oppfordrer kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss uten hensyn til etnisitet, religion, kjønn, alder, seksuell orientering og funksjonsevne.
IMDi jobber for å realisere regjeringens inkluderingsdugnad om at 5 % av nyansettelser i staten skal være personer med nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en. IMDi er en IA-virksomhet, som innebærer at både arbeidsgiver og de ansatte forplikter seg til systematisk samarbeid for å oppnå mer inkluderende arbeidsplasser.
I samsvar med Offentleglova kan en søker offentliggjøres på søkerliste selv om han/hun har bedt om at søknaden behandles konfidensielt. Vedkommende vil i så fall bli varslet før offentliggjøring.
Søknadsfrist | 04.05.2022 | |
Stillingsnavn | Prosjektleder | |
Oppdragsgiver | Integrerings- og mangfoldsdirektoratet | |
Arbeidssted | Tollbugata 20, 0152 Oslo, Norge | |
Fylke | Oslo | |
Ansettelsesform | Fast | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | IT / Telekommunikasjon / Internett Offentlige tjenester / Forvaltning |
|
Sist endret | 04.05.2022 22:11 |