En ny identitet for en ny tid: Cruit lanserer ny merkevare

Cruit handler om mennesker. Om å koble de rette talentene med de riktige mulighetene. Nå tar vi dette ett skritt videre – med en ny visuell identitet som speiler vår rolle i næringslivet, arbeidsmarkedet og vår måte å jobbe på.

– Identiteten vår skal ikke bare være en logo eller et fargevalg. Den skal reflektere hvordan vi jobber, hvem vi er, og hva vi tror på, sier Sindre Ræder, partner og leder for strategi og merkevare i Cruit.

Bygget på innsikt, drevet av mennesker

Cruit har vokst til å bli en toneangivende aktør innen rekruttering og talentutvikling. Med en stadig mer kompleks arbeidsmarkedssituasjon og økte forventninger til både arbeidsgivere og kandidater, har vi sett behovet for en tydelig og moderne merkevare som speiler vår rolle.

– Rekrutteringsbransjen er i rask endring og følger utviklingen og trender i arbeidslivet. Vi har nå rigget oss til å levere tjenester for fremtiden. Vi tar med oss det beste fra rekruttering, og kombinerer dette med employer branding og strategisk rådgivning, sier daglig leder i Cruit, Anne Kathrine Hagen.

Den nye identiteten bygger på en enkel, men sterk filosofi: Vi er en tilrettelegger for at de riktige menneskene finner de rette mulighetene. Vårt visuelle uttrykk understreker dette gjennom presisjon, modulære elementer og en balanse mellom det strukturerte og det dynamiske.

– Sammen har vi skapt en visuell identitet som er både organisk og strukturert, menneskelig og datadrevet. Cruit opererer i skjæringspunktet mellom teknologi, mennesker og strategi – dette ønsket vi å gjenspeile i den nye visuelle profilen, sier Jarle Wathne Johansen, designer og ansvarlig for den visuelle utformingen.

Bærebjelken i identiteten

Et sentralt element i den nye identiteten er et modulært designkonsept som representerer byggesteinene i en organisasjon – menneskene.

– Det er en visuell tolkning av hvordan vi setter sammen biter for å skape helhet. Akkurat som i rekruttering handler det ikke bare om å finne enkeltindivider, men om å bygge lag og skape synergier, forklarer Jarle.

I tillegg til logo og fargevalg har vi også utviklet et typografisk system og en bildebank som skal sørge for en helhetlig og tydelig kommunikasjon i alle kanaler.

En merkevare for fremtiden

For Cruit er dette mer enn en kosmetisk endring – det er et strategisk grep for å tydeliggjøre hvem vi er og hvordan vi skaper verdi.

– I en tid hvor rekruttering handler like mye om strategisk rådgivning og employer branding som om selve ansettelsesprosessen, må vi være tydelige i vår kommunikasjon. Identiteten vår skal ikke bare se bra ut – den skal være et verktøy for å formidle budskapene våre på en presis og tydelig måte, sier Sindre.

Med den nye identiteten tar vi steget inn i en ny fase for Cruit. En fase hvor vi fortsetter å utvikle oss i takt med arbeidsmarkedet, samtidig som vi holder fast på det viktigste: menneskene.

– Vi matcher muligheter med talent. Nå har vi en merkevare som speiler akkurat det.