Netthandel er i sterk vekst, og nettbutikken er blitt den viktigste salgskanalen for flere kjeder og retailere. Derfor blir en gjennomarbeidet brukeropplevelse og kundereise i nettbutikken – og på tvers av kanaler, viktig. Våre kunder lener seg på Convert for å hjelpe dem med dette og for å lykkes med å skape unike kjøpsopplevelser. Vi har fått jobbe med brukeropplevelse for e-handel for kunder som blant annet Kolonial.no, Power, VITA, Eplehuset, Høyer, Riccovero og Ferner Jacobsen.

Vi har et lite UX-team i dag, men har opparbeidet oss en spesialkompetanse som er ledende i Norge på brukeropplevelse og design for e-handel. Derfor er vi ofte ute og holder foredrag på seminarer og konferanser om UX for nettbutikker, og som UX-designer hos oss får du muligheten til å være blant landets beste innenfor ditt fag. Du vil få en unik innsikt og kompetanse innenfor fagområdet e-handel som få andre i Norge vil ha.

Noe av det som er spesielt viktig for oss er funksjonaliteten bak designet. Vi jobber mye med brukertesting, eyetracking, A/B-testing og webanalyse for å forbedre brukeropplevelsen og ikke minst salget til våre kunder. Å jobbe så datadrevet med UX gjør at vi opparbeider oss mye kunnskap om hva som fungerer og hva som ikke fungerer like godt på nettbutikker. Visste du at et nedtonet søkefelt kan koste nettbutikken millioner i året? Eller at om banneret på forsiden er for bildefokusert kan salget synke med opptil 10%? Visste du at om prisen står med «Kr» foran eller «,-» bak kan påvirke hvor mye en nettbutikk selger? Tror du en grønn og en oransje kjøpsknapp fungerer like bra? Hos oss vil du få dyp innsikt i kjøpsatferd og webpsykologi som få eller ingen andre i landet sitter på, og du vil få jobbe med noen av Norges største nettbutikker.

Oppgavene som skal gjøres

  • Ha ansvar for UX design prosessen fra A-Å i prosjekter
  • Være med i kundemøter for å samle behov
  • Bidra i konseptutviklingsfasen i samarbeid med rådgivere innen e-handel, funksjonalitet osv.
  • Jobbe med innsiktsarbeid (brukertesting, eye-tracking, brukerintervjuer, A/B-testing etc.)
  • Kvalitetssikre implementering, inkludert testing og evaluering
  • Utvikle designkonsepter basert på kundenes behov
  • Jobbe tett med våre dyktige front-end utviklere

For å kunne gjøre dette, ser vi for oss at du har

  • 2 års erfaring med UX-design
  • Høyere utdannelse innen fagområdet, minimum på bachelornivå
  • Erfaring med de fleste faser i et prosjekt (brukerundersøkelser, konseptutvikling, implementering, testing, evaluering, forbedring)
  • Evne til å se produktet fra brukerens perspektiv og kartlegge kundereisen med alle kontaktpunkter
  • Prosjekter du kan vise til i form av en portfolio, weblinker, prosjektbeskrivelser o.l.
  • Gode kommunikasjonsferdigheter både på engelsk og norsk

Hvorfor skal du vurdere denne stillingen?

  • Vi er et spennende selskap i sterk vekst, og du vil få mulighet til å vokse sammen med oss
  • Som del av et mindre selskap er påvirkningsmulighetene store
  • Vi har et energisk og uformelt miljø med lav takhøyde, samtidig som vi tar faget vårt på alvor
  • Du vil bli del av et team bestående av noen av de dyktigste innen e-handel
  • Vi er opptatt av egenutvikling og har derfor satt av årlig kursbudsjett med ekstra fridager for alle ansatte
  • Vi fokuserer på kvalitet og er stolte av produktene vi leverer
  • Vi har 6 ukers ferie og gratis vaskehjelp på hjemmebane(!)
  • Balanse mellom jobb og fritid er viktig for oss
  • Og sist, men ikke minst – vi har et månedlig moro-budsjett som kan være alt fra is på kontoret til en seiltur på fjorden

Høres dette ut som noe for deg? Da vil vi gjerne høre fra deg! Hos oss trenger du ikke å skrive en lang søknad, vi trenger bare nok informasjon fra deg til å vurdere erfaringsbakgrunnen din – dvs. din portefølje og en CV/LinkedIn-profil. Vi vurderer og tar kontakt med søkere fortløpende.

Om selskapet:

Convert bygger det ledende fagmiljøet for nettbutikkløsninger og rådgivning rundt e-handel til noen av Norges største nettbutikker og kjeder. For oss er e-handel noe mer enn bare nettbutikk – vi brenner for å levere den beste digitale kjøpsopplevelsen. Derfor leverer vi et helhetlig spekter av tjenester til kresne kunder, med alt fra rådgivning og design, til teknisk implementasjon og den oppfølgingen som trengs for å oppnå best mulig resultat med satsingen.

Vi er i sterk vekst og er i dag 40 ansatte fordelt på kontorer i Oslo og Russland. Hos oss vil du møte mennesker med sterk kompetanse som er spesialisert på sitt fagområde og har høye ambisjoner. Vi er en kjent aktør i bransjen, og er ofte foredragsholdere og deltakere på de ledende arenaer for e-handel i Norge.