Denne annonsen har utløpt.
Ønsker du å bidra til en effektiv arbeidsplass for Riksantikvaren?
Riksantikvaren skal flytte til nye aktivitetsbaserte kontorlokaler og våre ansatte skal bli mer digitale i måten de arbeider på. Derfor søker vi nå deg som ønsker å bidra til å forme en effektiv digital arbeidsplass for Riksantikvarens ansatte gjennom ditt faglige engasjement og tyngde. Du vil ha hovedansvar for at Riksantikvaren utnytter de mulighetene som finnes i eksisterende tjenester innenfor kontorstøtte og M365 på en god måte, og hjelpe de ansatte til å bruke løsningene på best mulig måte basert på våre behov. Det vil derfor være like viktig å kunne forstå de ansattes behov og oversette det til gode sammenhengende tjenester, som den tekniske og funksjonelle kjennskapen til ulike løsninger. Stillingen er plassert i Seksjon for Digitale tjenester, som har ansvar for IT-løsningene til Riksantikvaren, samt utvikling og leveranse av digitale tjenester for hele kulturmiljøforvaltningen i Norge og for vårt publikum. Som rådgiver for våre kontorstøtteverktøy og M365-porteføljen skal du bidra til at Riksantikvaren sine ansatte bruker disse tjenestene på best mulig måte. Riksantikvaren er en IA-bedrift som jobber for å realisere regjeringens inkluderingsdugnad for personer med nedsatt funksjonsevne og hull i CV-en.Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si bli positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav. Les mer om kravene i Arbeidsgiver portalen. Vi oppfordrer deg som oppfyller kravene om positiv særbehandling om å krysse av i jobbsøkerportalen dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene vil danne grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter. Riksantikvaren holder til sentralt i Oslo med kort vei til offentlig transport, og vi har gode tilretteleggings muligheter ved behov. Staten er opptatt av mangfold og vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke, uansett alder, kjønn, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten.
Arbeidsoppgaver
- Praktisk rådgivning innen bruk av M365
- Identifisere og innføre løsninger for hverdagsdigitalisering
- Identifisere forbedringsmuligheter og ta initiativ til endring
- Kurs og opplæring innen ulike M365-applikasjoner og andre digitale produkter
- Kommunisere ut endringer i Microsoft-produkter på en måte som brukerne forstår
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning innen teknologi eller andre nærliggende fag. Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse Utdanning fra utlandet (hkdir.no)
- God kompetanse om M365 og digitalisering
- Gode kommunikasjonsevner, om det er for å utforske eller formidle endringer
- Erfaring med å samarbeide i tverrfaglige team
Personlige egenskaper
- Evne til å jobbe selvstendig, strukturert og effektivt
- Gode samarbeidsevner, med evne til å både lede og delegere og motivere
- Forståelse for tekniske problemstillinger, virksomhetens behov og brukernes perspektiver
- Har gjennomføringskraft og vet hvordan du skaper entusiasme, fremdrift og resultater, og som involverer andre i det du gjør
Vi tilbyr
- Et godt og inspirerende fag- og arbeidsmiljø
- Gode muligheter for personlig og faglig utvikling
- Fleksitid og sommertid
- Fagturer til spennende lokasjoner i inn- og utland med kulturverdige skatter
- 1 lønnet treningstime per uke, og ellers gratis tilgang til styrketrening gjennom vår partner
- Hjemmekontorordning
- Medlemskap i og pensjonsordning gjennom Statens Pensjonskasse
- Stillingen lønnes som seniorrådgiver i henhold til Statens lønnsregulativ og Riksantikvarens lønnspolitikk
Riksantikvaren
Riksantikvaren skal ivareta kulturminner, kulturmiljøer og landskap som viktige kunnskaps-, opplevelses og bruksverdier til beste for dagens og morgendagens mennesker. Som direktorat er Riksantikvaren Klima- og miljødepartementets rådgivende og utøvende faginstans for forvaltning av kulturminner og kulturmiljøer.
Kulturminneforvaltningen står overfor store og viktige utviklingsoppgaver, Målet er bl.a. å fremme en forvaltning der kulturminner og kulturmiljø sikres som kilder til kunnskap og opplevelse samtidig som de gjennom bruk og videreutvikling kan være ressurs for god og bærekraftig samfunnsutvikling.
Det er for tiden om lag 130 ansatte hos Riksantikvaren Les mer
Søknadsfrist | 10.03.2024 | |
Stillingsnavn | Systemansvarlig Digital arbeidsplass | |
Oppdragsgiver | Riksantikvaren | |
Arbeidssted | Dronningensgate 13, 0152 OSLO, Norge | |
Fylke | Oslo | |
Ansettelsesform | Engasjement | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | Administrasjon / Kontor / Personal IT / Telekommunikasjon / Internett Kunst / Kultur Offentlige tjenester / Forvaltning |
|
Sist endret | 10.03.2024 23:10 |