Denne annonsen har utløpt.
Vi leter etter deg som engasjeres av samfunnsoppdraget vårt, trives med utvikling og endring og som brenner for å skape gode kunde- og brukeropplevelser.
Dette er en spennende mulighet for deg som er opptatt av å skape gode brukerreiser og kundeopplevelser. Du vil få muligheten til å lede og forme arbeidet med å styrke vår digitale synlighet, slik at flere bedrifter, forskere, studenter, kreatører og andre interessenter kan skape verdier av ideer og innovasjoner.
Du vil få ansvar for:
- sette mål og lage strategier for å forbedre våre digitale brukerreiser og kundeopplevelse
- lede utviklingen av tverrfaglige produktteam i organisasjonen
- lede videreutviklingen av vårt prisbelønte kundesenter og bidra til styrking av Patentstyrets kunde- og servicekultur
- lede arbeidet med analyse av kundeinnsikt, brukertesting og tjenesteutvikling for våre digitale produkter og tjenester
Vi er inne i en spennende fase med etablering av produktteam og utvikling av nye nettsider og nytt CRM-system. Vi ser etter deg som har erfaring med digital produktutvikling og sterk interesse for teknologi og smidig utvikling. Erfaring med CRM og produktledelse vil gi deg ekstra styrke i rollen. En viktig del av rollen er å bygge og vedlikeholde gode relasjoner med både interne og eksterne samarbeidspartnere for å støtte avdelingens mål.
Andre ansvarsområder:
- videreutvikle digitale brukeropplevelser som skaper verdi for ulike målgrupper
- lede og inspirere et team på ca. 12 personer
- styrke kulturen for utvikling og læring
- måling og analyse av innsikt og tilbakemeldinger fra kunder for kontinuerlig å forbedre design og brukeropplevelse
- overordnet ansvar for budsjett og personal, eksterne avtaler samt rapportering av resultater gjennom nøkkelindikatorer og mål
- samarbeid med ulike aktører i innovasjonsøkosystemet for å skape nye attraktive produkter og tjenester
Kvalifikasjoner og krav:
- 5 års relevant høyere utdanning
- minimum 3 års relevant ledererfaring
- erfaring med produktledelse, endringsledelse og smidig utvikling
- generelt god teknisk forståelse og interesse for CMS- og CRM-utvikling
- god kjennskap til ulike metoder for analyse og brukerundersøkelser og evne å iverksette tiltak basert på innsikt fra brukerdata
- svært god muntlig og skriftlig norsk formidlingsevne
Personlige egenskaper
- trygg person med god evne til å arbeide både strategisk og operativt
- nysgjerrig, utviklingsorientert og løsningsorientert
- gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, og god evne til å motivere ansatte
- strukturert og målorientert og med god gjennomføringsevne
Vi tilbyr
- en sentral rolle i å forme organisasjonens digitale tilstedeværelse
- muligheten til å lede og utvikle et dedikert team av fagfolk
- gode muligheter til faglig og personlig vekst i et sterkt kompetansemiljø
- et godt og sosialt arbeidsmiljø
- fleksibel arbeidstidsordning, sommertid og mulighet for hjemmekontor
- en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet for boliglån i Statens Pensjonskasse
- gode velferdsordninger som trening i arbeidstiden, eget treningsrom og kantine
Stillingen utlyses som seksjonssjef med stillingskode 1211. Lønn og øvrige arbeidsbetingelser avtaler vi nærmere.
Generell informasjon
Et godt arbeidsmiljø er preget av mangfold, og vi oppfordrer alle kvalifiserte til å søke – uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, etnisk bakgrunn, seksuell legning og hull i CV-en.
Hvis vi får kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil vi innkalle minste én kvalifisert søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, må du oppfylle noen krav. Les mer om kravene på Arbeidsgiverportalen.
Vi legger arbeidsforholdene til rette for medarbeidere med nedsatt funksjonsevne.
Vi oppfordrer deg til å krysse av i jobbportalen hvis du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrer bakgrunn. Denne informasjonen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Patentstyret
Patentstyret er et nasjonalt kompetansesenter for immaterielle rettigheter direkte underlagt Nærings- og fiskeridepartementet. Patentstyret hjelper næringslivet med å sikre de verdier som skapes gjennom nye produkter, innovasjon, forskning og utvikling. Vi behandler søknader og tilbyr tjenester i tilknytning til patent-, varemerke- og designrettigheter. Vi deltar i regionalt og internasjonalt samarbeid for å utvikle internasjonalt regelverk i tråd med norske interesser. Arbeidet vårt skal bidra til å bedre norske bedrifters konkurranseposisjon og skape økonomisk vekst i det norske samfunnet. Vi er cirka 250 dyktige medarbeidere, og vi holder til i hyggelige lokaler på Sandaker i Oslo. Vi flytter til nye, flotte lokaler på Valle i Hovinbyen i 2024.
Søknadsfrist | 19.10.2023 | |
Stillingsnavn | Seksjonssjef kunde- og brukeropplevelser | |
Oppdragsgiver | Patentstyret | |
Arbeidssted | Sandakerveien 64, 0484 Oslo, Norge | |
Ansettelsesform | Fast | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | Media / Informasjon / PR | |
Sist endret | 19.10.2023 22:10 |