Denne annonsen har utløpt.
Sem & Stenersen Prokom, eller bare Prokom på folkemunne, er et litt annerledes selskap som holder til i Karl Johans gate sammen med moderselskapet Spama. Siden 1921 har vi bidratt til at arbeidsdagen for ansatte i det offentlige har blitt litt bedre. Og litt enklere. Når vi utvikler nye løsninger, prøver vi alltid å se produktet med brukerens øyne. Det er vi helt nødt til. For med ny teknologi kommer også nye medievaner, og det påvirker måten vi jobber og kommuniserer på.
Prokom sin kundegruppe består av alt fra store statlige aktører, til fylkeskommuner og norske kommuner av ulik størrelse. Det betyr at det potensielle nedslagsfeltet for det du lager, kan være alle i hele Norge. Hos oss jobber du inhouse, men leverer til kunder med sentrale samfunnsoppdrag. Nå er Prokom på utkikk etter en drivendes dyktig UX-designer som kan være med å videreutvikle sine nøkkelprodukter, og samtidig jobbe tett med både kunder og kollegaer.
Hverdagen som UX’er hos oss:
I Prokom vil du kunne levere UX-tjenester til flere forskjellige kundegrupper hvor det er store variasjoner i volum og kompleksitet. Arbeidsdagene vil være varierte. Fra å være deltakende i intern produktutvikling av relativt komplekse systemer, til å være med å lage til splitter nye tjenester for innbyggere i en kommune. Teamet du jobber med vil som regel bestå av deg, en prosjektleder, en frontend-utvikler og en backend-utvikler. Kundekontakten er det du og prosjektleder som står for, og det er viktig at du i hvert enkelttilfelle kan velge metoder som vil fungere godt for den enkelte kunde basert på deres rammer.
Hos oss er det gode muligheter for å tilpasse stillingen etter hvilket område innen UX som interesserer deg mest, men noen ting er samtidig viktig å få gjort. Du kommer til å bruk en del tid på innsiktsarbeid og struktureringen av denne. Dette vil så overføres til wireframes og endelige designskisser som overleveres utviklerne. I dag bruker vi Sketch, men skal over til Figma. Videre bruker vi Zeplin og Invision for handoff og prototyping.
Vi tror at riktig person for jobben har dette:
- Relevant høyere utdannelse innen design eller teknologi - men relevant erfaring kan kompensere for manglende relevant utdanning
- God kjennskap til verktøy som Sketch, Zeplin, Figma og Indesign
- Erfaring med UX-prosessen fra A - Å - fra kartlegging, brukertesting og workshops, og hele veien til ferdig prototype
- Evnen til å lede og tilpasse designprosesser for en kunde
Plusspoeng hvis du også har dette:
- Kjennskap til kravene for universell utforming
- Erfaringer hvor du har hatt selvstendig kundekontakt
- Interesse for, og erfaring med å utforme innsiktsprosesser
Som person tror vi du kjenner deg igjen i dette:
- Du har gode kommunikasjonsferdigheter, og lett for å prate med viktige mennesker som du ikke har møtt før
- Du setter deg raskt inn i nye problemstillinger
- Du ser mulighetsrom også innenfor et begrenset scope
- Du er opptatt av å holde deg faglig oppdatert
Sånn er det å jobbe i Prokom:
Vi er ikke noe stort selskap - og det er akkurat slik vi liker det. Vi er til sammen 43 jordnære kolleger, som jobber sammen i team, i en relativt flat organisasjon, og som brenner for gode teknologiske løsninger. Til daglig har vi kontorer i Karl Johans Gate 37b, og vi liker godt å møtes der for faglig sparring og sosiale sammenkomster. Men - pandemien har også lært oss at motiverte medarbeidere fungerer godt fra hjemmekontor. Hvis du har lyst til å bo og jobbe fra Lindesnes, Nordkapp eller Manhattan, så finner vi gode løsninger sammen.
Hos oss får du:
- Konkurransedyktige betingelser
- Fleksible arbeidstidsordninger som gjør det lettere å få hverdagen din til å gå opp
- Mulighet til å jobbe med spennende kunder
- Sommertid med en time kortere arbeidsdag fra mai til september
- Subsidiert kantine, som vi synes er ganske god
- Fri hele påsken og ekstra fridag i julen
- Fine kontorlokaler i Paleet, midt i Oslo sentrum
- Sånt som er viktig, men som man sjeldent tenker på - som gode pensjonsordninger, personalforsikring, bedriftshelsetjeneste etc.
Vil du vite mer?
Da må du ikke nøle med å ta kontakt! Ring gjerne våre rekrutteringsrådgivere, Maria Molvær Nesseth eller Arve Nøstdahl, for en prat når det passer deg - eller legg inn din CV i portalen til høyre.
Sem & Stenersen Prokom
Sem & Stenersen Prokom ble stiftet i 1921 og er i dag en leverandør av digitale løsninger og tjenester til offentlig sektor. Prokom ble kjøpt opp av Spama AS i 1998, som igjen eies av norske sparebanker. Begge selskapene er samlokalisert i Oslo med en felles ledelse og består av totalt 44 ansatte.
Søknadsfrist | Kandidater vurderes fortløpende | |
Stillingsnavn | UX-designer | |
Oppdragsgiver | Sem & Stenersen Prokom | |
Arbeidssted | Karl Johans Gate 37b, 0162 Oslo, Norge | |
Fylke | Oslo | |
Ansettelsesform | Fast | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | Ingeniøryrker IT / Telekommunikasjon / Internett Offentlige tjenester / Forvaltning |
|
Sist endret | 31.08.2022 22:11 |