Denne annonsen har utløpt.
Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (HK-dir.) jobber for at alle skal kunne lære hele livet og sikre seg kompetansen de trenger. Karriereveiledning er et viktig virkemiddel for å utføre vårt samfunnsoppdrag, og et av våre mål er å sørge for at alle i befolkningen har tilgang til gratis, offentlig karriereveiledning av høy kvalitet.
HK-dir. har et nasjonalt systemansvar for karriereveiledning, og bidrar til utviklingen av karriereveiledningsfeltet og kompetansepolitikken. Seksjon for karrieretjenester i Tromsø har ansvaret for det nylig igangsatte nettstedet https://karriereveiledning.no/. Nettstedet tilbyr blant annet informasjon om utdanning og arbeid, og digital karriereveiledning (e-veiledning) via chat og telefon. Et grunnleggende element i tjenesten er https://utdanning.no/.
https://karriereveiledning.no/ ble lansert 2. september 2020. Tjenesten er anonym, gratis, nøytral og kvalitetssikret, og for alle i befolkningen, uavhengig av alder, bosted eller situasjon.
Tjenesten opplever periodevis stor etterspørsel, og vi søker i den forbindelse en teamkoordinator.
Arbeidstiden vil variere mellom dag- og kveldsvakter, med en ytre ramme på kl. 08:00 - kl. 21:00. Det kan bli aktuelt med helgevakter i fremtiden.
Tjenesten bemannes i dag av 19 karriereveiledere og 6 vikarer fordelt på HK-dir. og tre fylkeskommuner. Samarbeidet om bemanning reguleres av en samarbeidsavtale.
I HK-dir. er vi opptatt av å utvikle oss sammen. Karriereveilederne samarbeider tett med hverandre via digitale kanaler, og de bidrar i fellesskap til kontinuerlig faglig utviklingsarbeid. I rollen som teamkoordinator vil du dermed bli en del av et hyggelig arbeidsmiljø med et sterkt fokus på samhandling. Du vil også samarbeide tett med lederne som har personalansvaret for karriereveilederne, samt med andre i seksjon for karrieretjenester.
Arbeidsoppgaver
Som teamkoordinator vil du få ansvar for daglig og løpende håndtering av bemanningen, samt intern planlegging og koordinering, herunder blant annet:
- sikre at man til enhver tid har nødvendig bemanning, samt utarbeide bemanningsplaner
- ta imot og håndtere henvendelser fortløpende, vedrørende fravær, uforutsette hendelser og liknende
- samarbeide med HR, karriereveiledere og andre tilknyttet tjenesten
- opplæring av nye veiledere og vikarer i administrative sider ved jobben
- informere berørte parter om eventuelle endringer i åpningstiden
- sikre at alle på teamet har riktige tilganger i systemene, samt sikre at superbrukere til enhver tid er tilgjengelig
- inneha ansvaret for det administrative samarbeidet med fylkeskommunene, samt bidra til avtaleoppfølging
- være et bindeledd mellom fylkeskommunene og direktoratet med tanke på informasjonsformidling og -håndtering
- utarbeide og videreutvikle rutiner, arbeidsprosesser osv.
- bidra med beslutningsgrunnlag til videreutvikling av tjenesten
Kvalifikasjoner
Det kreves:
- utdanning på bachelornivå. Lang og relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
- erfaring med bemanningsplanlegging i en digital tjeneste, samt kjennskap til gjeldene lov- og avtaleverk, særlig gjelder dette arbeidstidsbestemmelser o.l.
- svært god brukerkompetanse i Office365, og da spesielt MS Excel og MS Teams, med tilhørende funksjonalitet
- gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter på norsk
- erfaring med digital samhandling
- erfaring som superbruker i IT-tekniske løsninger
- erfaring som superbruker eller administrator i digitale ressursstyringssystemer
Det er en fordel med:
- erfaring med operativ drift av digitale tjenester til sluttbrukere, med høye krav til pålitelighet og kvalitet
- erfaring med samarbeid og avtaleoppfølging på tvers av virksomheter og geografiske lokasjoner
- erfaring med koordinering og oppfølging av ansatte, for eksempel som teamleder
Vi ønsker at du:
- evner å gi rask og presis informasjon til riktige personer, og skjønner intuitivt hvem som trenger å vite hva
- er strukturert og planmessig
- er løsningsorientert og selvgående
- er beslutningsdyktig og selvstendig
- er uredd når det kommer til å ta i bruk nye systemer, nye rutiner og lignende
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- god opplæring
- arbeid med spennende teknologiske løsninger
- mulighet til å jobbe i et hyggelig arbeidsmiljø med fokus på kunnskapsdeling og trivsel
- helt nye lokaler sentralt i Tromsø sentrum
- rådgiver med årslønn mellom kroner 543 500,- - 594 300,- avhengig av kvalifikasjoner
- lønn blir avtalt etter en samlet vurdering av kvalifikasjoner
- for særskilt godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes
- mobiltelefonordning
- medlemskap i Statens pensjonskasse som gir gunstig pensjonsordning og mulighet for boliglån, til dette trekkes det 2% av lønnen til lovfestet innskudd
- HK-dir. har god infrastruktur for samarbeid på tvers av lokasjoner
Inkluderende arbeidsliv og mangfold
Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i samfunnet. Det er derfor et personalpolitisk mål å få til en balansert sammensetning av ansatte på tvers av alder og kjønn, og å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn, nedsatt funksjonsevne og personer som har stått utenfor arbeid og utdanning i en lengre periode. Opplysninger om dette kan bli brukt til registerformål.
Offentlig søkerliste
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren selv ber om ikke å føres opp på søkerliste, jf. Offentligloven § 25. Søkere vil i så tilfelle bli informert om dette på forhånd.
Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse
Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse ble etablert 1. juli 2021, og er underlagt Kunnskapsdepartementet. HK-dir er et resultat av sammenslåingen av Diku, Kompetanse Norge, Universell og deler av Unit og NSD. HK-dir vil også få oppgaver fra NOKUT.
Direktoratet har et samlet, nasjonalt ansvar for forvaltningsoppgaver innenfor høyere utdanning, høyere yrkesfaglig utdanning og kompetansepolitikk. Vi er faglig rådgiver for Kunnskapsdepartementet, iverksetter politikken og samordner virkemidlene.
Direktoratet skal bidra til å utvikle kvaliteten i utdanning og opplæring, styrke det internasjonale samarbeidet og bidra til digital omstilling av universiteter og høgskoler. Vi jobber for å løfte kompetansen i befolkningen, gjøre utdanning og opplæring av høy kvalitet tilgjengelig for alle hele livet, og sikre arbeidslivet tilgang på kompetent arbeidskraft.
Du kan lese mer om det nye direktoratet på www.hkdir.no.
Søknadsfrist | 14.12.2021 | |
Stillingsnavn | Teamkoordinator | |
Oppdragsgiver | Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse | |
Arbeidssted | Strandgata 8, 9008 Tromsø, Norge | |
Fylke | Troms og Finnmark | |
Ansettelsesform | Fast | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | Offentlige tjenester / Forvaltning | |
Sist endret | 14.12.2021 23:11 |