Denne annonsen har utløpt.
Har du lyst...
...på en virkelig meningsfull jobb for barn og ungdom under omsorg av barnevernet? Har du lyst til å bli utfordret, utvikles som leder, sette spor og jobbe for en sterkt verdibasert arbeidsgiver der respekt, åpenhet og deltakelse definerer valgene vi tar og resultatene vi får? Ja, da er dette kanskje en stilling for deg!
Om spisskompetansemiljøet akutt
Bufetats spisskompetansemiljø for akuttarbeid (SKM akutt) er et av 10 nasjonale spisskompetansemiljøer, opprettet for å være den erfaringsbaserte spydspissen i etatens fag- og kompetanseutvikling, som sammen med forskning- og brukerkunnskap bidrar til kunnskapsbasert praksisutvikling i etaten.
SKM akutt har et nasjonalt ansvar for opplæring, kvalitetssikring og veiledning for faglig praksis i tjenestene på sine fagområder og har som formål å bidra til standardisert kvalitativ praksis i akuttarbeidet, med veileder for akuttarbeid i akuttinstitusjoner som plattform.
Hva får du jobbe med hos oss?
Som vår nye avdelingsleder vil du få ansvaret for avdelingens arbeid med å utvikle og implementere et standardisert forløp for akuttarbeidet for barn og unge i Norge. Du skal lede arbeidet med å innhente kunnskap fra forskning, brukererfaring og praksisfelt, som støtter standardisering og utvikle en beste praksis som deretter skal implementeres nasjonalt ved hjelp av opplæring, kvalitetssikring og veiledning for faglig praksis.
Avdelingen har i dag 4 ansatte inkludert avdelingslederen, der du vil få personal, fag og budsjettansvar. Du vil rapportere organisatorisk til enhetsleder for Telemark akutt i Region sør og er medlem i denne ledergruppen, men faglig sett er du medlem av avdelingsledere for SKM i hele Norge, som koordineres av fagdirektoratet.
Vi ser nå etter en avdelingsleder som vil være med å videreutvikle vår kultur, som preges av åpenhet og nytenkning. Vi ønsker medarbeidere som har mot til å løse oppgavene sine på nye måter, og som er nysgjerrige og ikke låser seg til bestemte løsninger på utfordringene de står overfor. Du vil derfor ha ansvar for at SKM akutt rekrutterer og videreutvikler høyt kvalifiserte medarbeidere med fagkombinasjoner, livserfaringer og perspektiver som ivaretar vårt samfunnsoppdrag. Du vil også få ansvar for å etablere kontakt med FOUmiljøer, initiere prosjekter og sikre SKM akutt sin posisjon nasjonalt som en attraktiv samarbeidspartner innenfor området akuttarbeid ungdom.
Hvilken bakgrunn har du?
Vi ser etter deg som:
- har høyere utdanning på minimum masternivå, fortrinnsvis innenfor barnevern, psykologspesialist eller annen relevant sosialfaglig retning
- kan vise til erfaring som leder for systematisk kompetanseutvikling og implementering i forbindelse med for eksempel tjenesteutvikling, organisasjonsutvikling eller liknende.
- god innsikt og/eller erfaring med offentlig forvaltning og politisk styrt tjenesteproduksjon
- har erfaring fra relevant arbeid med barn og unge
- har relevant ledererfaring med fag-, økonomi- og personalansvar
- kommuniserer på en forståelig og tydelig måte, både muntlig og skriftlig
Vi ser også gjerne at du har:
- relevant erfaring fra kompetansearbeid, forskning eller fagutvikling
- erfaring fra akuttfeltet
- god digital forståelse
Hvem ser vi etter?
For å lykkes i rollen bør du være en kreativ og samarbeidsorientert relasjonsbygger som handler, og som får resultater. Du skaffer deg raskt et overblikk over hvilke muligheter og begrensinger ulike alternativer innebærer, vurderer disse strategisk og logisk, og omsetter dem i konkrete planer for handling. Du vil ha struktur, liker å ta avgjørelser, og organiserer deg selv og andre gjennom planer, mål, milepæler og oppgavefordeling. Du har høy faglig integritet, og du gir deg ikke før jobben blir fullført, skikkelig og i henhold til oppsatte planer, krav og frister.
Personlig egnethet vektlegges høyt, og sist, men ikke minst, omotivasjon for jobben!
Hva får du hos oss?
I denne stillingen vil du få muligheten til å lede et svært spennende nasjonalt spydspissarbeid og påvirke et helt fagfelt i utvikling. Du vil få muligheten å utvikle deg selv som leder i vår egne Bufetat-lederskole, du får også et fleksibelt arbeidsforhold og et godt arbeidsmiljø!
Stillingen er plassert i statlig lønnsregulativ i stillingskode 1407 avdelingsleder, p.t. kr 618 600 - 716 400 (lønnstrinn 68-76). For spesielt godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
I tillegg får du alle godene med å være ansatt i staten, og det vil blant annet si fleksibel arbeidstid og sommertid, samt medlemskap i Statens pensjonskasse, som innebærer en god tjenestepensjon, boliglån til konkurransedyktige betingelser, og yrkesskade- og gruppelivsforsikring. Du får også mulighet til å trene i arbeidstiden.
Opplysninger til deg som søker
- Stillingen er for tiden lagt til Telemark akutt, med arbeidssted Skien.
- Mulighet for noe hjemmekontor.
- Politiattest vil kreves ved tiltredelse, jf. lov om barnevern § 6-10, og forskrift om politiattest § 6. Denne attesten skal ikke legges ved søknaden.
Du kan be om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlisten. Dette må i så fall begrunnes. Vi kontakter deg dersom ønsket ditt ikke tas til følge.
Inkludering og mangfold er en styrke og gjør at vi kan løse oppgavene våre enda bedre. Derfor ønsker vi oss medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaringer og perspektiver. Har du funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, oppfordrer vi deg som søker til å krysse av i jobbsøkerportalen. Er det kvalifiserte søkere, kaller vi inn minst én i hver gruppe til intervju, og får du jobben, legger vi til rette for deg om du trenger det. Utenom å velge ut riktige kandidater bruker vi ikke avkrysningene til noe annet enn anonymisert statistikk.
Kontaktinformasjon
Har du spørsmål om stillingen kan du kontakte:
Kjell-Are Hansen, senior rekrutteringsrådgiver hos Cruit AS, tlf. 900 62 404
eller
Linda Årdal, seniorrådgiver ved seksjon HR Bufetat, region sør, tlf. 980 76 718
Søknad med CV sendes elektronisk via link på denne siden.
Vitnemål og attester med bekreftet stillingsstørrelse og varighet skal tas med ved et evt. intervju.
Bufetat
Barne-, ungdoms- og familieetatens fem regioner har som hovedoppgave å drive etatens institusjoner og familievernkontor. I tillegg har regionene ansvar for fosterhjemsrekruttering og oppgaver knyttet til adopsjon. Barn, unge og deres familie skal få riktig hjelp til rett tid uansett hvor de bor i Norge. Bufetat sine fem regioner og Bufetat Senter for administrasjon og utvikling rapporterer til Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet som er underlagt Barne- og familiedepartementet.
Bufetat region sør dekker Agder, Vestfold og Telemark, samt tidligere Buskerud fylke. Regionkontoret ligger i Tønsberg.
Søknadsfrist | 08.06.2021 | |
Stillingsnavn | Avdelingsleder - spisskompetansemiljøet for akuttarbeid | |
Oppdragsgiver | Bufetat | |
Arbeidssted | Ulefossvegen 52, 3730 Skien, Norge | |
Fylke | Vestfold Vestfold og Telemark |
|
Ansettelsesform | Fast | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | Helse / Sosial Offentlige tjenester / Forvaltning |
|
Sist endret | 24.09.2021 15:36 |