Denne annonsen har utløpt.
Er du god til å fortelle engasjerende historier på digitale plattformer? Har du peiling på hvilke budskap og historier som treffer ulike målgrupper? Da vil vi gjerne ha deg med på laget for å utvikle ideer og produsere engasjerende innhold til de ulike kanalene våre.
Du skal hjelpe oss med å få næringslivet til å forstå hvorfor det er viktig å ha rettigheter til varemerker, oppfinnelser og design, og hvordan slike rettigheter kan bidra til å sikre nasjonal og internasjonal suksess. Vi jobber med kunder og samarbeidspartnerne som er alt fra etablerte virksomheter til start-up-miljøer, akademia, advokater, rådgivere, det offentlige virkemiddelapparatet og ulike næringslivsorganisasjoner.
Du vil jobbe i avdeling Kommunikasjon og kunnskap, som består av 29 hyggelige og flinke folk med ulik kompetanse. Vi har ansvar for markedsføring & merkevarebygging, kommunikasjon, pressekontakt, analyse, kurs & arrangementer, digitale kundetjenester, nettsider og kundesenter.
I denne rollen får du jobbe både strategisk med de lange linjene og operativt ned i detaljene. Du får diskutere satsningsområder, delta og lede små og store prosjekter og jobbe kreativt – både alene og i team.
Viktige arbeidsoppgaver:
- utarbeide, planlegge og følge opp overordnede markeds- og kampanjeplaner mot ulike målgrupper
- produsere og kvalitetssikre innhold til de digitale kanalene våre, inklusive kampanjer i sosiale medier
- evaluere og analysere kampanjeresultater og nøkkeltall
- delta i team for å koordinere aktivitetene
Kvalifikasjoner
- relevant høyere utdanning på minimum på bachelornivå, fortrinnsvis innen markedsføring. Lang og relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende utdanning
- minimum 2 års erfaring med markedsføring og kommunikasjon og god kunnskap om digital markedsføring
- erfaring med planlegging, koordinering og gjennomføring av ulike kampanjer, gjerne knyttet til utvikling og lansering av nye tjenester
- erfaring og med testing og effektmåling av budskap og kampanjer
- erfaring fra prosjekt- eller prosessrelatert arbeid
- erfaring med å omsette komplekse budskap til lett tilgjengelig innhold (klarspråkprinsipper)
- god digital kompetanse. Du bør beherske sosiale medier og SEO, og ha kjennskap til foto- og videoproduksjon
- meget gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig
Personlige egenskaper
- du liker å holde deg oppdatert på trender, nye kanaler og verktøy innenfor markedsføring
- du er nysgjerrig, løsningsorientert og interessert i mennesker
- du er strukturert, planmessig og liker å ha flere baller i luften samtidig
- du er en god lytter og evner å omsette ideer og informasjon til konkrete kommunikasjonstiltak
- du ønsker å utvikle deg i rollen
Vi tilbyr
- et godt og sosialt arbeidsmiljø som verdsetter mangfold
- en variert og fleksibel arbeidshverdag der du i stor grad kan påvirke og ta ansvar
- gode muligheter til faglig og personlig utvikling i et miljø med dyktige kolleger
- fleksibel arbeidstid, sommertid og god hjemmekontorordning
- god pensjonsordning og mulighet for lån i Statens pensjonskasse
- gode velferdsordninger som trening i arbeidstiden, eget treningsrom og kantine
Stillingen er plassert som rådgiver/seniorrådgiver (1434) med lønn fra 532 000 til 746 000. Endelig lønn og arbeidsbetingelser er avhengig av kvalifikasjoner og erfaring, og dette avtaler vi nærmere.
Et godt arbeidsmiljø er preget av mangfold. Vi oppfordrer alle kvalifiserte til å søke, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, etnisk bakgrunn, seksuell legning og hull i CV-en. Vi legger arbeidsforholdene til rette for medarbeidere med nedsatt funksjonsevne.
Generell informasjon
Hvis vi får kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, kaller vi inn minst én kvalifisert søker i hver av disse gruppene til intervju. Du må oppfylle noen krav for å bli vurdert som søker i dissegruppene. Dette kan du lese mer om på Arbeidsgiverportalen.
Vi oppfordrer deg til å krysse av i jobbportalen hvis du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Denne informasjonen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Patentstyret
Patentstyret er et nasjonalt kompetansesenter for immaterielle rettigheter direkte underlagt Nærings- og fiskeridepartementet. Patentstyret hjelper næringslivet med å sikre de verdier som skapes gjennom nye produkter, innovasjon, forskning og utvikling. Vi behandler søknader og tilbyr tjenester i tilknytning til patent-, varemerke- og designrettigheter. Vi deltar i regionalt og internasjonalt samarbeid for å utvikle internasjonalt regelverk i tråd med norske interesser. Arbeidet vårt skal bidra til å bedre norske bedrifters konkurranseposisjon og skape økonomisk vekst i det norske samfunnet. Vi er cirka 265 dyktige medarbeidere, og vi holder til i hyggelige lokaler på Sandaker i Oslo. Vi flytter til nye, flotte lokaler på Valle i Hovinbyen i 2024.
Les mer på nettsidene våre: https://www.patentstyret.no/om-oss/jobb-hos-oss/
Søknadsfrist | 22.09.2022 | |
Stillingsnavn | Digital Markedsfører | |
Oppdragsgiver | Patentstyret | |
Arbeidssted | Sandakerveien 64, 0484 Oslo, Norge | |
Ansettelsesform | Fast | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | Administrasjon / Kontor / Personal Media / Informasjon / PR Salg / Markedsføring |
|
Sist endret | 22.09.2022 22:11 |