Denne annonsen har utløpt.
Økonomi- og driftsavdelingen (ØDA), Integrerings og mangfoldsdirektoratet (IMDi)
Vil du bygge opp og lede et solid fagmiljø innen økonomiog tilskuddsforvaltning? Vi etablerer vår økonomi - og tilskuddsseksjonen i Narvik. Seksjonen skal gi nødvendig støtte og merverdi til resten av organisasjonen innenfor et politikkområde i stor endring.
Du skal etablere gode samarbeidsrelasjoner, både med seksjonsleder for IT- og arkivseksjonen for å utnytte potensialet av den nye samlokaliseringen i Narvik, men også med IMDis øvrige avdelinger i Oslo.
IMDi er en attraktiv arbeidsplass som mange søker seg til. Vi er et moderne og utviklingsorientert direktorat med en betydelig digital portefølje. Ansvaret involverer dialog med justissektoren, kommunal sektor og private leverandører, og du vil ha en sentral rolle i dette.
Arbeidsoppgaver
- Stillingen inngår i avdelingens ledergruppe, og du vil samarbeide og delta i ulike relevante fora internt i IMDi.
- Lede - og utvikle direktoratets økonomifunksjon, herunder også regnskap.
- Lede og videreutvikle direktoratets arbeid med tilskuddsforvaltning i tett samarbeid med andre ansvarlige seksjoner og avdelinger.
- Være med å bygge opp god kunnskap om økonomi- og tilskuddsforvaltning i hele direktoratet.
- Systemeierskap og prosjekteierskap for drift og utvikling av digitale systemer som seksjonen har direkte ansvar for.
- Narvik-kontoret skal bygges opp over tid, og stillingen er sentral, sammen med seksjonsleder for IT- og arkivseksjonen, i å etablere et solid fagmiljø som utnytter potensialet ved en samlokalisering av økonomi, tilskudd, IT og arkiv.
- Seksjonslederen vil ha tett kontakt opp mot andre seksjoner og avdelinger i direktoratet. Arbeidet innebærer også kontakt opp mot Kunnskaps- og utdanningsdepartementet, og mot Riksrevisjonen.
- Stillingen inkluderer personalansvar for 17 ansatte
Oppgaver kan endres over tid.
Det må påregnes en del reisevirksomhet.
Seksjonen er under etablering i Narvik, og du vil få en unik mulighet til å påvirke sammensetning av teamet, samarbeidsstrukturer og arbeidsmiljø. Nåværende ansatte i Narvik er kompetente og motiverte medarbeidere med svært god kjennskap til integreringsfeltet, og i tillegg skal mange nye kollegaer rekrutteres.
Kvalifikasjoner
- Høyere utdanning på masternivå, fortrinnsvis innen samfunnsøkonomi, siviløkonomi eller samfunnsfag. Relevant arbeidserfaring med gode resultater fra tidligere arbeidsforhold kan kompensere for noe av manglende høyere utdanning.
- Erfaring og kunnskap om økonomistyring, budsjettering og regnskap, fortrinnsvis i offentlig sektor
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- Det forutsettes generelt gode IT- kunnskaper, og god kunnskap om bruk økonomistyrings- og regnskapssystemer
- Erfaring med utvikling og forvaltning av digitale systemer er en fordel
- Ledererfaring vil bli vektlagt
Personlige egenskaper
- Strukturert og systematisk
- Løsningsorientert og leveringsdyktig
- Fleksibel og serviceinnstilt - pålitelig og stiller opp ved behov
- Gode samarbeidsevner
- Personlig egnethet vil vektlegges
Vi tilbyr
- Lønn i henhold til statens regulativ som underdirektør kr. 640 200 - 789 200 brutto per år (ltr. 70 - 79) , etter kvalifikasjoner. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
- Fleksibel arbeidstid
- IMDi er en inkluderende arbeidslivsvirksomhet (IA)
- Medlemskap i Statens pensjonskasse
- Godt faglig og flerkulturelt arbeidsmiljø
IMDi
Søknadsfrist | 22.06.2020 | |
Stillingsnavn | Seksjonsleder Økonomi- og tilskuddsordning | |
Oppdragsgiver | IMDi | |
Arbeidssted | Norge | |
Fylke | Nordland | |
Ansettelsesform | Fast | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | IT / Telekommunikasjon / Internett Offentlige tjenester / Forvaltning |
|
Sist endret | 22.09.2021 21:12 |