Oppdraget består i hovedsak å koordinere implementasjon av IT tekniske løsninger for de nye togene.

Oppgaver i arbeidet vil være:

  • Koordinere utviklingsaktiviteter mellom prosjektet, prosjektets leverandører/ underleverandører og Flytogets organisasjon
  • Oppdatere prosjektinformasjon i samhandlingsverktøy
  • Rapportering til prosjektleder og resten av organisasjonen
  • Koordinere testing og feilrapportering
  • Følge opp dokumentasjon
  • Overlevering av systemer fra prosjekt til drift

Kvalifikasjoner:

  • Erfaring innenfor IT systemer for transport
  • Flere års prosjekterfaring innen IT utviklingsprosjekter med spesielt vekt på koordinering av aktører, oppfølging og leveranse
  • God på kommunikasjon og fasilitering av videokonferanser/ møter
  • Erfaring innen testledelse- og gjennomføring/implementering er en fordel
  • Interesse for kollektivtrafikk, og erfaring fra sanntidssystem

Ønskelig med en ressurs med erfaring som teknisk prosjektleder fra de fleste av disse områdene:

  • IT-Kommunikasjon fra tog til landside
  • Vedlikeholdssystemer for tog el. lignende
  • Sanntidssystemer
  • WIFI
  • Flater for kundeinformasjon
  • API’er

Oppstart: Så snart som mulig
Varighet: Ut 2019, med mulighet for forlengelse til juni 2020
Stillingsprosent: 50-100
Lokasjon: Oslo

Aktuelle kandidater bes ta kontakt, helst ved skjema.
Legg igjen CV, timepris, samt tilgjengelighet.